הותר לפרסום: השב"כ עצר שני תושבי מג'דל שמס בחשד לריגול

בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי והיאחב"ל של משטרת ישראל נעצרו בחודשים האחרונים שני תושבי הכפר בחשד לקשרים עם גורמים במודיעין הסורי

היום (ג') הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי והיאחב"ל של משטרת ישראל נעצרו בחודשים האחרונים שני תושבי הכפר מג'דל שמס שברמת-הגולן, בחשד לקשרים עם גורמים במודיעין הסורי. השניים חשודים כי קיימו קשרים עם מדחת צאלח, איש מודיעין סורי, המשמש בממשל סוריה כאחראי על אזור רמת-הגולן.

העצורים הם: פארס האיל פארס שאער, שנעצר ב-30 באוגוסט; וסעיד מחמד סעיד אבו זיד, נשעצר ב-13 בספטמבר.

היום הוגש לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד העצורים. השניים חשודים כאמור כי קיימו קשרים עם מדחת צאלח, איש מודיעין סורי, המשמש בממשל הסורי כאחראי על אזור רמת הגולן. צאלח ריצה בעבר עונש מאסר בישראל בגין עבירות ביטחוניות. בשנת 1998 הוא חצה את הגבול לסוריה והשתקע שם.

הפעיל אזרחי ישראל במתווים שונים

צאלח ופארס שאער הכירו בעת ישיבה משותפת בכלא (כאשר האחרון ריצה עונש מאסר בגין עבירות ביטחוניות). במהלך חקירתו של שאער עלה כי צאלח ביקש ממנו לחטוף חייל צה"ל תמורת כסף, אך לטענתו הוא סירב לבצע את החטיפה.

יצוין כי צאלח הפעיל אזרחי ישראל במתווים שונים, ולא רק מסוריה אלא גם מירדן וממצרים. שמו עלה באחרונה גם בפרשה של איסוף מידע בסוגיות ביטחוניות במעורבותם של תושבי רמת-הגולן ותושב באקה אל-גרביה, שמשפטם מתנהל בימים אלה.

בנוסף, שאער חשוד כי ב-3 השנים האחרונות שימש כצינור להעברת כספים שמקורם בסוריה, עבור אסירים תושבי רמת-הגולן שהורשעו בעבירות ביטחוניות ועבור בני משפחותיהם.

כאנשי קשר בין צאלח לפארס שאער שימשו הן אחותו, במהלך יציאתה לירדן, והן סעיד אבו זיד, שנהג להיפגש עם צאלח בעת ביקוריו בסוריה, במסגרת משלחות שיח'ים מרמת-הגולן. באחד מביקוריו של אבו זיד הוא העביר מכתב חשאי מצאלח לפארס שאער.

היום הוגש לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד פארס שאער וסעיד אבו זיד.