אייפקס ויורק דוחות בשבוע את מועד השלמת רכישת פסגות

קרן אייפקס הייתה אמורה לרכוש את חלקה של יורק בפסגות לפי שווי של 3.1 מיליארד שקל במקור, אולם המחיר הופחת בעקבות ההסתבכות בפרשת הרצת האג"ח לכאורה

קרן אייפקס וקרן יורק הסכימו לדחות בשבוע את מועד השלמת עסקת רכישת פסגות על ידי אייפקס. מועד הסגירה המקורי היה אמור להתקיים אתמול (ג'), אולם הצדדים לא הצליחו להגיע להסכמה על התנאים הסופיים להשלמת העסקה, כך שהסגירה נדחתה ל-5 באוקטובר.

"הכול פתוח ואף אחד לא יודע איך זה ייגמר", אמר שלשום ל"גלובס" גורם המקורב לנושא, בהתייחסו כמובן לעסקה בה אמורה לרכוש קרן אייפקס, בניהולה של זהבית כהן, את הבעלות של קרן יורק בבית ההשקעות פסגות. ג'רמי בלנק מייצג את יורק בישראל.

פרשנות \ עירן פאר - לשני הצדדים יש מה להפסיד

הבעלות של יורק בפסגות (76%) הייתה אמורה להימכר לאייפקס לפי שווי של 3.1 מיליארד שקל בפסגות. ואולם, לאחר ההסתבכות בפרשת הרצת האג"ח לכאורה בפסגות ני"ע, תיק שהועבר לאחרונה לפרקליטות, באייפקס דרשו הנחה במחיר.

תג המחיר עליו הסכימה יורק לאחרונה הינו 2.8 מיליארד שקל, אולם שני הצדדים "שיחקו פוקר" לאחרונה ומנסים לשפר עמדות. גורם המקורב לנושא אמר ל"גלובס" בחודש יולי, כי כהן מעוניינת לבצע את העסקה לפי שווי של 2.5 מיליארד שקל לפסגות.

"גלובס" חשף לאחרונה, כי כהן החלה לחפש יו"ר ומנכ"ל חדשים לפסגות במקומם של אריק שטיינברג ורועי ורמוס. ההערכות הן כי תוך רבעון לאחר העברת הבעלות יסיימו השניים לכהן בתפקידיהם. בשל החקירה עשוי ורמוס להידרש לעזוב את תפקיד מנכ"ל בית ההשקעות. כפי שנחשף ב"גלובס", הישארותו של ורמוס בתפקיד היא תנאי מתלה לקיום העסקה, כך שאייפקס יכלה לטעון כי יורק אינה עומדת בתנאים.