נדל"ן בארה"ב: רבע מהבתים שנמכרו ברבעון 2 - בהליכי עיקול

ונמכרו בהנחה של יותר מ-26% ביחס לממוצע, כך עולה מנתוני חברת המידע על שוק הנדל"ן RealtyTrac ■ "נתגבר על מלאי הנכסים הבעייתיים עד סוף שנת 2013"

כמעט אחד מכל ארבעה בתים שנמכרו בארה"ב ברבעון השני, או 24% מסך הבתים - נמכר בדיסקאונט עמוק של יותר מ-26% כתוצאה מהיותו תחת הליכי עיקול, זאת ביחס למחיר הממוצע של בית שאינו מצוי בתהליך עיקול. הנכסים הבעייתיים בארה"ב ממשיכים להכביד על שוק הנדל"ן מזה שלוש שנים, כך עולה מנתונים שפרסמה היום חברת המידע על שוק הנדל"ן RealtyTrac .

במהלך הקיץ הגבירו הבנקים את פעילות העיקולים והם צפויים לעקל כ-1.2 מיליון בתים השנה - שיא לעומת השנה שעברה בה עוקלו כמיליון בתים, כאשר בשנת 2005, לפני פרוץ המשבר, עוקלו רק 100 אלף בתים בשנה בארה"ב.

"זהו היקף הפעילות שאנו צריכים לראות על מנת שהשוק יחלים" אמר סגן נשיא בכיר בחברת המידע והוסיף "התחזיות שלנו הן כי נתגבר על מלאי הנכסים הבעייתיים עד סוף שנת 2013, והמספרים שאנו רואים כרגע הם אלו שיביאו אותנו לסיום".

חלקם של הבתים המעוקלים שנמכרו ירד ביחס לרבעון הראשון של 2010, אז כמעט אחד מכל 3 בתים שנמכרו היה בית תחת עיקול ובמחיר המכירה שלו היה נמוך בממוצע ב-27% ממחירו של בית שאינו מצוי תחת עיקול.

,בשוק נורמלי אנו מצפים שהיקף מכירות הבתים המעוקלים יהיה בשיעור נמוך בהרבה, ככל הנראה פחות מ-5% מסך כל המכירות בשוק. במהלך השנים הקרובות צפוי שיעורם לנוע בין רבע לשליש מסך הבתים הנמכרים" העריך סגן הנשיא של RealtyTrac והוסיף "בסה"כ יימכרו 4-4.5 מיליון בתים בשנה במהלך השנים הקרובות. השנים האלו נדרשות על מנת למכור מחדש בתים שאבדו לבעליהם אשר מישרותיהם או משכורותיהם נחתכו, או כאלה שלקחו משכנתאות ברמות סיכון גבוהות מידי ושלא יכלו לעמוד בהן.