דודי ויסמן השלים את המיזוג: דור אלון הפכה לחלק מרבוע כחול

מחרתיים יחול היום הקובע לחלוקת דיבידנד בהיקף של 800 מיליון שקל על ידי החברה הממוזגת "אלון אחזקות ברבוע כחול ישראל"

מיזוג פעילות הדלקים והקמעונאות של קבוצת אלון בישראל, הושלמה. במסגרת המיזוג הועברו מניות השליטה בחברת הדלקים הציבורית דור אלון לחברת הקמעונאותרבוע כחול ישראל, שתיקרא מעתה "אלון אחזקות ברבוע כחול ישראל".

תמורת העברת פעילות הדלק תקצה רבוע כחול ישראל לקבוצת אלון, שבבעלות דודי ויסמן, שרגא בירן וארגוני הקניות של הקיבוצים, מניות שיגדילו את החזקותיה ל-78.3% בחברה הממוזגת, לעומת החזקה של 68.6% טרם המיזוג.

על רקע המיזוג, ערכה חברת מידרוג בחינה מחודשת לחוב של רבוע כחול, הכולל שתי סדרות אג"ח פרטיות שהונפקו בשנת 2003 בהיקף נוכחי של כ-230 מיליון שקל. מידרוג השאירה את הדירוג על כנו, ברמה של A1, שיהיה תקף גם לגיוס חוב עתידי באג"ח בהיקף של עד חצי מיליארד שקל. לאחר שהתקבלו האישורים של כל הגורמים הנחוצים לביצוע העסקה, ובהם אישור אסיפת בעלי המניות, נדרש אישור בית המשפט לחלוקת דיבידנד שלא מתוך רווחי החברה, אשר היווה תנאי מתלה לביצוע העסקה.

בית המשפט אישר בחודש שעבר את חלוקת הדיבידנד המיוחד בגובה של 800 מיליון שקל על-ידי החברה החדשה, כאשר היום הקובע לחלוקה יחול ביום שלישי השבוע. קבוצת אלון צפויה לקבל קבוצת מתוך דיבידנד זה סכום של 627 מיליון שקל, והיתרה תחולק לבעלי המניות מקרב הציבור.

ייתכן כי על רקע הדיבידנד המתקרב, רשמה מניית רבוע כחול בחודש ספטמבר עלייה נאה של כ-20%, וטרם השלמת המיזוג נסחרת החברה לפי שווי של 2.1 מיליארד שקל. מניות רבוע כחול נסחרות גם בוול-סטריט, תחת הסימול BSI, ולרוב לא מרכזות עניין. אולם, בשבוע האחרון זינקה המניה ביותר מ-30%, כאשר ביום שישי האחרון היה מחזור המסחר בה חריג ועמד על כ-13.5 מיליון דולר.

בעקבות המיזוג צפויה רבוע כחול להפוך לחברה הקמעונאית הגדולה בישראל, והיא עתידה לאחד את תוצאות פעילות הדלקים של דור אלון בדו"חותיה.

אלון USA מגייסת 60 מיליון דולר

בתוך כך, נזכיר כי פעילות האנרגיה המשמעותית השנייה של קבוצת אלון, אלון USA, אשר ויסמן משמש כיו"ר שלה, נמצאת כעת בתהליך גיוס הון של 60 מיליון דולר במניות בכורה. יש לציין כי גיוס ההון נעשה על מנת לחזק את אמצעיה הכספיים הנזילים של החברה, ואינו נובע מדרישה של בנק הפועלים, כלפיו קיים חוב קצר טווח בהיקף של כ-30 מיליון דולר.

החברה, הנסחרת בבורסת ניו-יורק תחת הסימול ALJ, מחזיקה בחמישה בתי זיקוק בטקסס, לואיזיאנה וקליפורניה, עוסקת פעילות ייצור אספלט המשלב בתוכו צמיגים ממוחזרים, וכן מספקת דלקים לכ-1,000 תחנות דלק תחת המותג FINA. כמו-כן, בבעלות החברה רישיון להקמה והפעלה של חנויות נוחות 7-ELEVEN, וכיום היא מפעילה כ-306 חנויות תחת שם מותג זה.