נגיד בנק ישראל יחנוך היום את נציגות בנק ישראל בניו יורק

יעדה העיקרי של הנציגות, אשר תופעל על ידי חטיבת השווקים של בנק ישראל, הנו חיזוק הקשר בין בנק ישראל לבין הגופים הפיננסיים הבינלאומיים במרכז הפיננסי שבניו יורק

היום יתקיים טקס חנוכת נציגות בנק ישראל בניו יורק, במעמד נגיד בנק ישראל, הפרופ' סטנלי פישר, שר האוצר, מר יובל שטייניץ, שגריר ישראל לאו"ם, מר מירון ראובן, הקונסול הכללי בניו יורק, מר עידו אהרוני, ובכירים נוספים, בהם אנשי המשלחות של בנק ישראל ומשרד האוצר לכנס השנתי של קרן המטבע הבין-לאומית והבנק העולמי לאחר הטקס תחל הנציגות לפעול באופן רשמי.

יעדה העיקרי של הנציגות, אשר תופעל על ידי חטיבת השווקים של בנק ישראל, הנו חיזוק הקשר בין בנק ישראל לבין הגופים הפיננסיים הבינלאומיים הממוקמים במרכז הפיננסי החשוב בניו יורק, ועם המנהלים החיצוניים אשר מנהלים חלק מתיק יתרות המט"ח של בנק ישראל. כמו כן, עתידה הנציגות לשפר את יכולת איסוף וניתוח המידע הפיננסי הנחוץ לצורך ביצוע המדיניות המוניטרית של הבנק.

בכך מצטרף בנק ישראל לשורה ארוכה של בנקים מרכזיים המחזיקים משרדים במרכז הפיננסי שבניו יורק.

הנציגות תאויש על ידי שני עובדי בנק ישראל שנשלחו לניו יורק לצורך זה, מר מת'יו סולטר, מנהל הנציגות בפועל, ועו"ד דורון סלובטיצקי, המשנה למנהל הנציגות. כמו כן תעסיק הנציגות מנהלת אדמיניסטרטיבית שגויסה בארה"ב.