ייצוגית ב-2.5 מיליארד שקל: פלאפון חייבה על שירותים שלא הוזמנו

בתביעה, שהוגשה גם נגד יוניסל, טלמסר וסלקט המעניקות שירותי תוכן ללקוחות פלאפון, נטען כי הנתבעות גבו מהלקוחות באופן לא חוקי כספים בגין שירותים שכלל לא ביקשו לקבל

לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה אתמול (ב') בקשה לאישור תביעה ייצוגית בסך כ-2.5 מיליארד שקל נגד פלאפון ונגד החברות יוניסל, טלמסר וסלקט, המעניקות שירותי תוכן ללקוחות פלאפון, בטענה כי גבו מהלקוחות באופן לא חוקי סכומי כסף גדולים בגין שירותים שכלל לא ביקשו לקבל.

באמצעות עוה"ד רונן קינן וערן גורן טוענים התובעים הייצוגיים, בני-הזוג אהרון ואורית לב-הארי, לקוחות ותיקים של פלאפון, כי בינואר 2009 גילו לראשונה כי בחשבוניות שקיבלו מהחברה מופיעים חיובים שונים תחת הכותרת "שירותים מתקדמים - ספק תוכן חיצוני".

לדברי התובעים, הגילוי הדליק אצלם "נורה אדומה", מכיוון שמעולם לא ביקשו לקבל שירותים מסוג זה, ולפיכך הם מיהרו לבדוק את החשבוניות הקודמות שלהם. לטענתם, כשעשו כן גילו לתדהמתם כי כבר מחודש דצמבר 2007 הם מחויבים מדי חודש בתשלומים בסכומים שונים עבור גורמים המוגדרים כ"ספקי תוכן חיצוניים", אותם מעולם לא ביקשו לקבל.

עוד טוענים התובעים כי לאחר שפנו לפלאפון בבקשה כי תבטל את החיובים, המשיכו בחברה לחייב אותם "חודש אחר חודש, שלא בידיעתם ובניגוד מוחלט לדרישותיהם המפורשות, והגדילו לעשות עת חייבו אותם לאחר שהבטיחו להם כי שירותים אלה נחסמו כליל".

לדבריהם, "רק לאחר שפנו לנציגי פלאפון והתעקשו במשך חודשים כי תבטל את החיובים הללו ותזכה אותם, נאותה פלאפון לעשות כן, וזאת לאחר שבמשך חודשים רבים קודם לכן התעלמה לחלוטין מתנאי הרישיון שקיבלה ממשרד התקשורת.

לטענת התובעים, הנזק שנגרם להם על-ידי פלאפון וחברות התוכן היה כפול - גם נזק ממוני בגין הכספים שנגבו מהם שלא בהסכמה, וגם נזק בגין עוגמת-הנפש הרבה שנגרמה להם, הזמן האבוד שהשקיעו במרדף אחר הנתבעות לשם ביטול התשלומים והחדירה לפרטיותם שלא ברשות.

טרם הוגש כתב הגנה. (ת"צ 1537-10-10).