מסתמן: ליברפול תימכר לבעלים של בוסטון רד-סוקס

יו"ר המועדון הודיע על סיכום עסקה בסך 300 מיליון ליש"ט עם חברה המחזיקה בקבוצת הבייסבול האמריקנית; ג'ילט והיקס מתנגדים ודורשים יותר; ההכרעה - לאחר בדיקה משפטית

"אני שמח שהצלחנו סוף סוף לסיים את תהליך המכירה, שהיה קשה ואינטנסיבי". במילים האלו מצוטט הבוקר (ד') מרטין ברוטון, יו"ר ליברפול, באתר הרשמי של המועדון. לפי הודעה רשמית שפרסם המועדון האנגלי, הוא הצליח לסיים את סאגת העברת הבעלות שלו מידיהם של האמריקנים ג'ורג' ג'ילט וטום היקס, כשסיכם על עסקה עם New England Sports Ventures, חברת האחזקות שבבעלותה, בין היתר, קבוצת הבייסבול בוסטון רד-סוקס.

"על-ידי הסרת העול של החובות, ההצעה הזאת תאפשר לנו להתרכז בהשקעה בקבוצה", המשיך ברוטון את הדברים. מלבד הרד-סוקס, בבעלותה של New England Sports Ventures נמצאים האצטדיון הביתי של קבוצת ה-MLB ("פנווי פארק"), רשת ערוצי הספורט של ניו אינגלנד (New England Sports Network) וכמו כן קבוצת נאסקר.

עם זאת, אוהדי ליברפול עדיין לא יכולים להוציא את השמפניות ולברך על המוגמר. על-פי המסתמן מהדיווחים בתקשורת האנגלית, היקס וג'ילט עצמם מתנגדים לחתום על עסקת המכירה, שמוערכת ב-300 מיליון ליש"ט. אמש השניים אף הוציאו הודעה שטוענת כי "ההצעה האחרונה שהתקבלה לא משקפת את ערכה האמיתי של קבוצת ליברפול".

היקס וג'ילט, כזכור, קיבלו מהמלווים בהרויאל בנק אוף סקוטלנד דד-ליין להחזיר את חובות המועדון (המוערכים בקרוב ל-280 מיליון ליש"ט) עד ה-15 באוקטובר, כשאופציות נוספות שקיבלו הם השגת מימון מחודש לחוב עד לתאריך המיועד, או השלמת מכירת הקבוצה. ג'ילט והיקס טוענים כי השקיעו מכיסם כ-170 מיליון ליש"ט במועדון, ודורשים מכל רוכש פוטנציאלי לשלם עבורו 500-600 מיליון ליש"ט.

"צר לי שבעלי הקבוצה עושים הכל כדי למנוע מהעסקה להתקיים, ושאנו צריכים לבדוק את העניינים המשפטיים לפני שנוכל לחתום סופית על העסקה", אמר ברוטון. לפי ה-BBC, ניסו היקס וג'ילט לפטר את ברוטון, כמו גם את המנהל המסחרי והמנהל התפעולי של המועדון. זאת במטרה למנוע את הליך המכירה ל-New England Sports Ventures שהובילו השלושה. ברוטון, יחד עם השניים האחרים, מתייעצים עם עורכי דין האם ניתן "לכפות" את המכירה על היקס וג'ילט, עקב המצב הכלכלי הרעוע של הקבוצה.

לפי הערכות, לא יצליחו היקס וג'ילט למצוא פיתרון כספי או משפטי עד לתאריך הדד-ליין שהקציב להם הרויאל בנק אוף סקוטלנד, מה שיגרום הלכה למעשה להשלמת תהליך המכירה הרשמי עד ה-15 באוקטובר.