קרב הבעלות על ליברפול: הולכים לבית המשפט

ג'ילט והיקס עדיין לא מוותרים על המועדון, אבל הקייס של היו"ר מרטין ברוטון נראה חזק יותר. וגם, מה צפוי לליברפול ביום שאחרי הרכישה המיועדת על-ידי הרד-סוקס? תמונת מצב

בית המשפט הגבוה בלונדון יקבע, בדיון שצפוי להתקיים בשבוע הבא, מי יזכה בקרב השליטה על ליברפול. כזכור, אתמול (ד') הודיע יו"ר המועדון, מרטין ברוטון, על מכירת הקבוצה לידי NESV - החברה האמריקנית שמחזיקה בין היתר בקבוצת הבייסבול בוסטון רד-סוקס.

העסקה אותה תפר ברוטון, יחד עם עוד שני חברי הנהלה נוספים בליברפול (המנהל המסחרי כריסטיאן פורסלואו והמנהל התפעולי איאן אייר), מוערכת ב-300 מיליון ליש"ט. המשמעות שלה עבור שני בעלי הבית הנוכחיים של הקבוצה - האמריקנים ג'ורג' ג'ילט וטום היקס - היא יציאה מליברפול בהפסד כולל של 144 מיליון ליש"ט.

לכן, החליטו בעלי הבית לא לקבל את ההחלטה העצמאית של ההנהלה לרקום את העסקה מול NESV, וללכת עם העניין לבית המשפט.

מי ינצח בבית המשפט?

ברוטון, שמונה בחודש אפריל על מנת למצוא רוכש לקבוצה, סבור שיש לו קייס - כיוון שלמעשה השיג רוב בדירקטוריון של 3 (יחד עם פורסלואו ואייר) מול 2 (היקס וג'ילט) לקיום העסקה. היקס וג'ילט, מצידם, טוענים כי פיטרו את פורסלואו ואייר עוד לפני שהשניים בעצם יכלו לתפור את העסקה יחד עם ברוטון. משהו שעשוי לעמוד לטובתו של ברוטון הוא העובדה שהוא קיבל מהיקס וג'ילט את הסמכות למצוא רוכש לקבוצה - והמינוי שלו היה תנאי מצד הרויאל בנק אוף סקוטלנד לאשר לצמד האמריקנים ארכה בהחזרת החוב שלהם.

צריך לזכור שגם אם בית המשפט יקבל את טענתם של היקס וג'ילט, עדיין הדד-ליין של הרויאל בנק אוף סקוטלנד להיקס וג'ילט, ה-15 באוקטובר (יום שישי הבא) - ישאר. אם עד תאריך זה לא יצליחו השניים למצוא מימון ל-237 מיליון הליש"ט שהם חייבים לרויאל בנק אוף סקוטלנד, הרי שהבנק באופן מעשי יקבל את השליטה על המועדון - ולאחר מכן הוא ינסה למכור אותו. האופציה הריאלית ביותר במקרה כזה הוא שהבנק יעביר את הקבוצה מהר מאד ל-NESV, החברה שהצעתה הקונקרטית כבר מונחת על השולחן.

היום שאחרי

במידה והעסקה עם NESV תצא לפועל בסופו של דבר, חובותיה של ליברפול יצטמצמו מכ-280 מיליון ליש"ט (הסכום הנוכחי) לכ-60 מיליון ליש"ט בלבד. NESV לא צפויה לקחת הלוואות כדי לממן את העסקה, בדומה למה שעשו היקס וג'ילט. לדברי ברוטון, 17 הדירקטורים של NESV יגייסו 300 מיליון ליש"ט בכסף מזומן לצורך מימוש העסקה. לאחר מכן, צפוי עול הריבית השנתי של המועדון להצטמצם מ-25 מיליון ליש"ט בשנה ל-2 מיליון ליש"ט בלבד.

NESV כבר הודיעה כי תבדוק אופציה של שדרוג אצטדיון אנפילד והרחבתו ל-60 אלף מקומות, לפני שתשקול הקמת אצטדיון חדש למועדון. בארה"ב, שדרגה NESV במהלך השנים את אצטדיונה של הרד-סוקס, ה"פנווי פארק", שנבנה כבר ב-1911.