עו"ד ירדנה נילמן הורשעה בגניבת כ-7 מיליון שקל מקשישים

הורשעה במסגרת הסדר טיעון בגניבה שיטתית מקשישים שהיא שימשה כאפוטרופוסית שלהם וכן בזיוף בנסיבות מחמירות ■ טיעוני הצדדים ביחס לעונש יישמעו בהמשך

בית המשפט המחוזי בתל-אביב הרשיע היום (ה'), במסגרת הסדר טיעון, את עורכת הדין לשעבר ירדנה נילמן בגניבה שיטתית של למעלה מ-7 מיליון שקל מקשישים רבים, כולם מחוסרי יכולת וחלקם גם חולי נפש פרנואידים, שהיא שימשה כאפוטרופוסית שלהם.

נילמן הורשעה בביצוע עבירות של גניבה, זיוף בנסיבות מחמירות ועבירות נוספות.

על-פי כתב האישום המתוקן, שבעובדותיו הודתה נילמן במסגרת הסדר הטיעון, בשנת 2006 היא מונתה מטעם בתי המשפט לענייני משפחה להיות אפוטרופסית של 20 קשישים, ובמסגרת זו שלטה ברכושם ובחשבונות הבנק שלהם.

נילמן הורשעה כי ניצלה את המינוי כדי להורות על העברת כספים מחשבונותיהם הפרטיים של הקשישים לחשבונות של חברת "א.י.ש. סיוע שירותים ואחזקה", שהיתה בבעלות חברתה מירב לוי ובשליטתם בפועל של נילמן ושל בן-זוגה המנוח, יהושע שאול.

בהיותה מורשה ברכוש הקשישים החסויים, גנבה נילמן - ביחד עם שאול ובסיועה של לוי - את רכושם בשווי של כ-7 מיליון שקל, וזייפה מסמכים בנסיבות מחמירות כדי להסוות את הגניבה.

הגניבה בוצעה בדרכים שונות, בהן שימוש בכרטיסי האשראי הרשומים על חשבונות חברת "א.י.ש." ומשיכת צ'קים על חשבון כספי הקשישים לטובת צדדים שלישיים.

בנוסף הורשעה נילמן כי ביולי ובספטמבר 2007 היא מכרה שתי דירות שהיו בבעלותן של קשישות שנמצאו תחת השגחתה, וגנבה יותר ממיליון שקל מהכספים שהתקבלו בעבורן.

טיולים ומסעדות

כספי הגניבה שימשו את נילמן, בין היתר, לתשלום עבור עגינת היאכטה של שאול במלון "גלי כנרת" בטבריה, לטיול משפחתי בתאילנד, לרכישת אופנועי-ים, לבניית ביתו המפואר של שאול ביישוב פורייה, לשהות בבתי-מלון, לארוחות במסעדות ולתשלום למועדון הכדורגל של בית"ר ירושלים.

במסגרת הסדר הטיעון, שבפרטיו הודתה נילמן, נכתב כי כ-3 מיליון שקל מתוך הסכום שנגנב על-ידה הועברו לידיו של בעלה המנוח, "אשר עשה בהם שימוש פרטי שעל טיבו לא ידעה נילמן".

כמו כן מצוין בהסדר הטיעון כי מיליון שקל נוספים מתוך הסכום שנגנב על-ידי נילמן העוברו לידיו של שאול, "במטרה כי הלה ישקיע אותם בשוק האפור, תוך תקווה סובייקטיבית כי הסכום יושב אליה ביום מן הימים".

טיעוני הצדדים ביחס לעונש שייגזר על נילמן לאחר הרשעתה יישמעו בעוד כחודשיים.