מניית היום בבורסה: מזנקת ב-130% ביומיים - בגלל זהב

משאבי טבע שוקלת להיכנס לתחום הזהב - והמניה חוגגת ■ ‎‎בעל השליטה רועי סבג טוען ל"פוטנציאל ערך זהב" של 790 מיליון דולר

‎‎המסחר במניות השלדים הבורסאיים ממשיך לעורר עניין, למרות שמדובר בהשקעה בסיכון גבוה בשל חוסר הוודאות והסחירות הנמוכה. כוכב היומיים האחרונים במגזר השלדים הוא משאבי טבע , שבעבר איכלס את עסקי האלקטרוניקה של חברת סידב.

וכנהוג במקומותינו, גם כאן קודם המניה מזנקת ורק אחר כך מגיע הדיווח לבורסה: אתמול זינקה מניית משאבי טבע ב-64% במחזור חריג של 3.2 מיליון שקל, והבוקר הודיעה החברה על עסקה גדולה בפתח: רכישת מכרות הזהב של בעל השליטה, רועי סבג.

בחודש יוני השנה רכש סבג את השליטה בחברה (41%) מידי ברק רוזן ואסף טוכמאיר (שנותרו עם 4.5% מהמניות, כל אחד), והודיע שבכוונת החברה להשקיע בתחום משאבי הטבע. למה הכוונה? משאבי טבע מציגה את עצמה כ"חברה היחידה בישראל עם חשיפה ישירה לזהב".‏

היום, כאמור, הוטלה ה"פצצה": משאבי טבע דיווחה כי היא בוחנת את האפשרות לרכוש מידי בעל השליטה זכויות במכרה הזהב "סנטרל גולד דפוזיט", וכן אופציה לרכישת מכרה זהב נוסף בשם "בידן לייק". העסקה תבוצע כנגד הקצאה של מניות לסבג שיהוו 26% מההון לאחר ההקצאה (בשווי של 5 מיליון שקל, לפי מחיר של 2 שקל למניה - מחיר השוק טרם הקפיצה אתמול).

133% ביומיים

‏‎‎‏"סנטרל גולד דפוזיט" הוא מכרה זהב בצפון קליפורניה שבו מלאי של 511 אלף אונקיות זהב בקרקע. במכרה "בידן לייק" שבמונטנה מלאי של 97,400 אונקיות זהב בקרקע, כך שבסך הכל מדובר ב-608,400 אונקיות. במצגת החברה נטען כי בהסתמך על הגאות במחירי הזהב (1,300 דולר לאונקיה) "פוטנציאל ערך הזהב" הכולל בשני המכרות הוא 790 מיליון דולר.

אם אתם מתקשים להעריך מה אמור להיות שוויי החברה לאחר קליטת הפעילות האקזוטית, במשאבי טבע טוענים כי חברות דומות נסחרות לפי שווי שוק של 30 עד 120 דולר לאונקיית זהב.

מניית משאבי טבע הוסיפה היום 42% למחירה ובסך הכל עלתה בתוך יומיים בכ-133% לשווי של כ-32 מיליון שקל. זאת, למרות שדירקטוריון החברה עדיין לא קיבל כל החלטה לגבי העסקה הנבחנת.

במצגת נכתב עוד כי הנהלת החברה, בעלי השליטה ובני משפחתם מתחייבים להשתתף ב-25% מהיקף הקצאה פרטית של מניות ואופציות שמתכננת החברה. בנוסף תפעל משאבי טבע לרישום דואלי בבורסה בארה"ב.‏ ‏‎‎‏