הדולר התייצב: עלה ב-0.3% ל-3.601 שקלים

האירו נחלש ב-0.31% ל-5 שקלים ■ יתרות המט"ח לחודש ספטמבר עלו בחודש החולף בכ-2.15 מיליארד דולר לעומת אוגוסט והסתכמו בכ-66.3 מיליארד דולר

לאחר שאתמול רכש בנק ישראל כ-700 מיליון דולר במטרה לנסות ולחזק את המטבע האמריקני אל מול השקל המתחזק, התחזק היום (ו') הדולר ללא התערבות חיצונית ועלה ב-0.27% לשער יציג של 3.601 שקלים. האירו נחלש ב-0.31% לשער יציג של 5 שקלים.

בנק הפועלים מעריך בסקירתו השבועית כי השקל צפוי להמשיך ולהיסחר בתקופה הקרובה בהשפעת ההתפתחויות במסחר בדולר ובשוקי המניות בעולם. כמו כן, יושפע השקל מגורמים מקומיים מנוגדים. מחד, הגורם העיקרי התומך בהיחלשות השקל הוא רכישות נוספות של דולרים על ידי בנק ישראל. מאידך, בין הגורמים התומכים בהתחזקות השקל ניתן למנות את הכלכלה היציבה בישראל והציפיות להעלאות ריבית נוספות ע"י בנק ישראל (אם כי בקצב מתון) ובעקבותיהן, הרחבת הפער בין הריבית השקלית והדולרית.

הדולר, על פי בנק לאומי, ימשיך בתקופה הקרובה להתנהג מול השקל בדומה למגמת המסחר בעולם. בבנק מדגישים כי במידה ועונת הדו"חות לרבעון השלישי במשק האמריקני תפתיע לטובה, יתמוך הדבר בעלייה בתיאבון לסיכון, מה שעשוי גם כן לתרום לחולשת המטבע האמריקני.

יתרות המט"ח בספטמבר גדלו בכ-2.15 מיליארד דולר

בתוך כך, בנק ישראל פרסם אתמול את יתרות המט"ח לחודש ספטמבר, אשר עלו בחודש החולף בכ-2.15 מיליארד דולר לעומת אוגוסט והסתכמו בכ-66.3 מיליארד דולר. בנק ישראל הסביר כי הגידול ביתרות המט"ח בספטמבר נובע בעיקר משערוך יתרות מטבע חוץ בכ-1.66 מיליארד דולר על רקע ההתחזקות הדרמטית של האירו.

מומחי המט"ח עמם שוחח "גלובס" מסכימים כי ייסוף השקל הינו עובדה וכי על כל העוסקים במט"ח, כולל יצואנים, לבצע גידור עצמי ולא להסתמך על רכישות הדולרים של בנק ישראל. למסקנות הפאנל המלא - לחצו כאן