ITL קיבלה הצעות למכור חברה בת אמריקנית לפי 40-45 מ' ד'

בפברואר ניהלה מו"מ עם קרן הפרייבט אקוויטי Redstone Capital, למכירת אחזקותיה ב-Fraser-Volpe לפי שווי חברה של 27 מיליון דולר

התפתחות מפתיעה ב-ITL : היום הודיעה החברה, שנמצאת בבעלות מיקאל-סולתם, כי היא מנהלת מו"מ עם כמה גורמים בארה"ב למכירת החברה הבת האמריקנית Fraser-Volpe, לפי שווי חברה של 40-45 מיליון דולר.

מדובר בתג מחיר גבוה משמעותית לעומת מה שדיווחה ITL בחודש פברואר, אז ניהלה מו"מ עם קרן הפרייבט אקוויטי Redstone Capital, למכירת אחזקותיה ב- Fraser-Volpe לפי שווי חברה של 27 מיליון דולר.

בעקבות הודעת ITL זינקה היום מניית החברה ב-12.9%, וזאת בהמשך לעלייה של 5.1% אתמול, לאחר שדיווחה על הזמנה שקיבלה Fraser-Volpe מהצבא האמריקני לאספקת מוצרים אלקטרו-אופטיים בהיקף של 15 מיליון דולר למשך שלוש שנים.

ITL מחזיקה היום כ-57% בחברת Fraser-Volpe, שאותם רכשה בסוף שנת 2007 לפי שווי חברה של 9 מיליון דולר. החברה הבת עוסקת בייצור אמצעים אלקטרו-אופטיים לתחום הביטחוני, ומהווה חלק מפעילות ITL בארה"ב.

במחצית הראשונה של 2010 הסתכמו מכירות ITL בארה"ב ב-9.2 מיליון דולר, ירידה של 15.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. על אף הירידה במכירות גדלו רווחי ITL מכלל הפעילות בארה"ב ב-22% בתקופה זו, ל-1.1 מיליון דולר.

"אנחנו מכתיבים את התנאים"

אלי ונציה, מנכ"ל ITL, אמר היום בשיחה עם "גלובס": "לאחר ההצעה שקיבלנו מרדסטון קפיטל, פנינו לבנק ההשקעות האמריקני מורגן קיגן, שיש לו הצלחות בפעילות מיזוגים ורכישות של חברות ביטחוניות. המועד האחרון להגשת הצעות היה עד סוף השבוע שעבר, והוגשו לא מעט הצעות כתובות, מתוכן כמה רציניות, לרכישת החברה לפי השווי שדווח", אומר ונציה. "כעת אנחנו צריכים להחליט מה מעניין אותנו, ועם איזו חברה אנחנו מתקדמים, וההערכה שלי היא שעד סוף השנה החברה תימכר".

ונציה מוסיף כי לא נדרש אישור של רדסטון קפיטל, המחזיקה במניות מיעוט ב-Fraser-Volpe, למכירת החברה. "אנחנו מכתיבים את התנאים, אך זה נעשה איתם בשיתוף פעולה; מדובר באקזיט יפה גם להם".

ITL נמצאת היום בשלב מעבר, לאחר שבעלי השליטה בחברה, קבוצת מיקאל-סולתם שבבעלות מיקו גילת ורוני נפתלי (בעלי מי עדן), מכרה את השליטה בה ובחברות סולתם וסיימר לאלביט מערכות. בינתיים עוד לא בוצע קלוזינג לעסקה, והצעת הרכש של אלביט, שניתנה בחודש יולי, לרכישת מניות הציבור (כ-14%) לפי שווי של 82.6 מיליון שקל, לא נענתה. מאז שניתנה ההצעה הכפילה המניה את שוויה, וכעת היא נסחרת לפי שווי של 167 מיליון שקל.