סקר TIM לחודש ספטמבר: הפער בין YouTube ל-ynet גדל

בקרב האתרים בישראל נרשמה היחלשות כללית בחודש ספטמבר, על רקע החגים ■ גוגל מוביל עם שיעור חשיפה שבועי של 91.9% ■ 16% מהגולשים מורידים אפליקציות סלולריות

16% מהגולשים בישראל הורידו אפליקציה סלולרית אחת לפחות במהלך 3 החודשים האחרונים, וכשליש מהם הורידו אפליקציות המוצעות בתשלום - כך עולה מסקר TIM של TNS טלסקר לחודש ספטמבר. הורדת אפליקציות סלולריות פופולרית בעיקר בקרב גילאי 13-17.

פייסבוק נחלש

בקרב האתרים בישראל נרשמה היחלשות כללית בחודש ספטמבר, על רקע החגים. צמרת הטבלה נותרה ללא שינוי - גוגל מוביל בראש עם שיעור חשיפה שבועי של 91.9%; ואחריו פייסבוק, שנחלש ב-4.5% לשיעור חשיפה שבועי של 66%. במרחק לא רב מדורג וואלה, ששמר על יציבות בספטמבר (64.7%).

הפער בין YouTube ל-ynet גדל - אתר שיתוף קבצי הווידיאו צמח ב-5.2% לשיעור של 62.5% (מקום 4), בעוד ש-ynet נחלש ב-3.2% לשיעור של 55.3% (מקום 5). גם mako (מקום 6) ויד2 (מקום 7) איבדו החודש 9.2% ו-10.5% בהתאמה. Rest של דפי זהב נעדר החודש מהדירוג.

בגזרת אתרי הספורט, ספורט5 מדורג גם החודש מעל one, אולם הפער בין השניים הצטמצם - ספורט5 איבד החודש 4.4% לשיעור של 15.1% (מקום 14), בעוד ש-one התחזק ב-4.9% לשיעור של 14.9% (מקום 15).

גם בקרב אתרי הכלכלה הורגשה ירידה בתנועת הגולשים - שיעור החשיפה השבועי של "גלובס" עומד על 11%, ושל "דה מרקר" על 13%. בנתוני הגלישה ממקומות העבודה, שיעור החשיפה השבועי של "גלובס" עומד על 9.6%.

יצוין כי שיעורי החשיפה של אתרים דוגמת "דה מרקר" כוללים גם תכנים לא כלכליים, ובעיקר את "דה מרקר קפה", אשר על-פי גוגל טרנדס מושך אליו 40-50 אלף גולשים ביום.

גם החודש מדד הסקר את שיעור החשיפה השבועי של גוף המדיה החדש MASA, המשווק בישראל את שטחי הפרסום של נענע10, ישראל ופייסבוק, והוא עומד על 73.9% בניכוי חפיפות, בהשוואה לשיעור חשיפה שבועי של 77.7% בחודש שעבר.

סקר האינטרנט של TNS טלסקר הוא ה-56 במספר, והוא נערך בקרב כ-800 משתמשי אינטרנט, בגילאי 13 ומעלה, מפיזור ארצי ומייצג של האוכלוסייה היהודית בישראל.

1