JWT יטפל בתקציב פרסום פעילות המים של אלקטרה

היקף התקציב צפוי לעמוד על כמה מיליוני שקלים ■ אדלר-חומסקי, המחזיק ברוב תקציב הפרסום של אלקטרה, ימשיך לטפל בתקציב החברה המתחרה תמי 4

משרד הפרסום JWT ישראל יטפל בפעילות המים החדשה של קבוצת אלקטרה מוצרי צריכה - כך נודע ל"גלובס".

JWT טיפל בתקציב הפרסום של אלקטרה מאז 2003, אך עם הזמן החל לאבד נתחים משמעותיים ממנו לטובת אדלר-חומסקי.

מדובר כאמור בתחום חדש שאליו נכנסת הקבוצה שבבעלות גרשון זלקינד, לאחר שבשנה האחרונה פיתחה בשיתוף עם יצרן סיני מוצר לטיהור ביתי של מים. על-פי ההערכות בשוק, ההשקה עומדת להיות אחד המהלכים המשמעותיים של החברה, והיא צפויה להשקיע בו מיליוני שקלים.

במקור אמור היה תקציב פעילות המים, בדומה לרוב פעילות הפרסום של החברה, להתנהל בקבוצת אדלר-חומסקי. משרד אדלר-חומסקי עצמו מטפל במתחרה הישיר, המותג תמי 4 (בעבר, עד עסקת המכירה לשטראוס, אף החזיקו הבעלים אייל חומסקי וראובן אדלר במניות של תמי 4).

בקבוצת אדלר-חומסקי קיוו כי הקבוצה תוכל לטפל בתקציב המים של אלקטרה באמצעות משרד הפרסום LEAD הקשור בקבוצה, תוך מה שמכונה בשוק "שמירה על חומות סיניות". אך באלקטרה לא אהבו את הרעיון. אמנם נעשתה עבודה ראשונית עם LEAD, אך בחברה הוחלט להתעקש על טיפול באדלר-חומסקי עצמו או להעביר את התקציב למשרד אחר.

גם מהצד השני, זה של תמי 4, לא ברור היה לחלוטין כיצד יתנהלו הדברים מבחינת מערך הפרסום. לאדלר-חומסקי אמנם היה קשר אמיץ פרי עבודה משותפת של שנים עם החברה, אך כידוע לפני חודשים ספורים היא נמכרה לשליטת שטראוס.

לכן, בשוק הניחו כי סביר מאוד שתקציב הפרסום של תמי 4 יעבור לאחד משני משרדי הפרסום של שטראוס - שלמור-אבנון-עמיחי או באומן-בר-ריבנאי. מאחר ששלמור כבר מטפל בתקציב מים מתחרה (נביעות), ההערכה היתה כי בסופו של דבר יועבר התקציב לבאומן. בשטראוס החליטו ככל כנראה לאפשר לאדלר-חומסקי להמשיך לטפל בתקציב.

נהנה מההפקר

באלקטרה, לעומת זאת, החליטו כי אין שום אפשרות ששני תקציבים יטופלו באותה קבוצה. כך מצא עצמו JWT נהנה מההפקר ומקבל הזדמנות נוספת לגדול באופן משמעותי בתקציבי אלקטרה.

כזכור, אך לפני חודשים ספורים ספג המשרד מהלומה כשאלקטרה החליטה להעביר את תקציב המזגנים שלה בהיקף 22 מיליון שקל בשנה לאדלר-חומסקי. בידי JWT ישראל נשאר חלק מזערי בלבד מתקציב הקבוצה, שכלל רק את תקציבי הפרסום של המותגים סאוטר, מילה וג'נרל אלקטריק. היקף הפרסום הכולל של המותגים עומד על כ-3.5 מיליון שקל בשנה.

למרות ההערכות המוקדמות בשוק על העברת התקציב לאדלר, באלקטרה בחרו ללכת על שיטת המכרז וניהלו מכרז סגור בין אדלר-חומסקי ל-JWT, שאמור היה להכריע מי יטפל בתקציב. למרות גזר הדין הידוע מראש בחר אז מנכ"ל JWT, יורם דמבינסקי, לכבד את אלקטרה ולהתמודד על התקציב. עתה נראה כי ההימור שלו השתלם.

תמי 4 היא המתחרה הישיר של אלקטרה, ואם ברצונה של אלקטרה לשחק באותה ליגה, היא תצטרך להשקיע סדר גודל דומה של תקציבים, לפחות בשלב הראשון של בניית המותג.

מאלקטרה נמסר כי "התקציב אכן עובר ל-JWT ישראל".