קינן: "רדיפת אנשי העסקים בישראל מזכירה משטרים אפלים"

חברת נשיאות פורום ראשי המשק לקראת הדיון בנושא הריכוזיות: "חברי כנסת פופוליסטים ופקידים מבולבלים ותאווי פרסום 'חטפה' את השיח הציבורי ומובילה את כל המדינה בכחש"

לקראת הדיון הראשון במשרדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שבו יוכרע אם תוקם ועדה ממשלתית לבחינת הריכוזיות במשק, חברת נשיאות פורום ראשי המשק נגה קינן שמתנגדת להקמתה, משחררת התבטאות חריפה. "קבוצה קטנה של עיתונאים אינטרסנטים, חברי כנסת פופוליסטים ופקידים מבולבלים ותאווי פרסום 'חטפה' את השיח הציבורי ומובילה את כל המדינה בכחש. ההשתלחות באנשי העסקים והאווירה האנטי עסקית אינן הולמות למדינת שוק חופשי, ועתידות לגרום להקפאת הצמיחה ולאבטלה".

קינן אמרה כי: "הגדלת התעסוקה במשק, משיכת משקיעים ועידוד הצמיחה הם היעדים שצריכים לעמוד לנגד עיניה של הממשלה. אבל, הממשלה בוחרת לעסוק בנושאים שוליים, ולדון באופן רציני ברעיונות הזויים. המצב השורר כיום של השתלחות מתמדת בראשי הסקטור העסקי, של מלחמת חורמה ביזמים ובאנשי העסקים - לא יוכל למלא את תפקידו להביא משקיעים זרים לישראל או להגדיל את ההשקעות המקומיות כאן, וכל המשתלח בסקטור העסקי צריך לקחת אחריות אישית על הנזקים שהוא יגרום למשק".

לדבריה, "הריכוזיות הפכה לסוס פופוליסטי של אחדים מחברי הכנסת והעיתונאים ולא נושא אמיתי המעיב על כלכלת ישראל. המציאות היא שישראל מתאפיינת בריכוזיות בינונית: פחות משוודיה, יותר מאירלנד וכמו בלגיה. הריכוזיות בישראל, ככל שהיא קיימת, אינה מובילה למצב שבו היציבות המשקית תתערער - משק המבוסס על חברות אחזקה מרובות אחזקות הינו משק יציב שעמיד בפני איומים. העובדה שחברות שונות בענף מסויים, נמצאות בבעלות חברות אחזקה שונות איננה מונעת תחרות - להיפך, זהו מנוע תחרות אדיר", אמרה קינן.