מחפשים הזדמנויות: 5 אג"ח קונצרניות כדאיות להשקעה בחו"ל

כלכלני אלומות-ספרינט מסמנים את ההזדמנויות החמות למחפשים חשיפה לשוק האג"ח הקונצרניות הגלובלי

פורד

האג"ח המומלצת עומדת לפדיון בינואר 2020 עם תשואה לפדיון של 6.1%, ונקובה בדולר.

פורד נוסדה ב-1903 והיא יצרנית הרכב הרביעית בגודלה בעולם, עם שווי שוק של 41 מיליארד דולר. לחברה גם פעילות פיננסית המהווה כ-9% מהכנסותיה. קבוצת פורד כוללת מספר מותגים, בהם לינקולן ומרקורי, וכן החזקות במאזדה היפאנית ואסטון מרטין הבריטית.

במסגרת רה-ארגון וצעדי התייעלות שביצעה החברה, היא מכרה מותגים וחטיבות שכללו את יגואר, לנד רובר ו-וולבו.

איגרות החוב של החברה מדורגות כיום בדירוג ספקולטיבי של B פלוס. להערכתנו, יש סיכוי של למעלה מ-50% כי דירוג החברה יעלה בשנה הקרובה, מה שיאפשר לה לגייס הון בריביות נמוכות יותר.

במאזן החברה למעלה מ-40 מיליארד דולר במזומן, לעומת חוב לטווח קצר של 27 מיליארד דולר. בשנת 2009 הציגה החברה תזרים מזומנים מפעילות של למעלה מ-9 מיליארד דולר, ועל פי נתוני הרבעונים האחרונים והתחזיות קדימה היא צפויה להציג נתונים חזקים גם בסוף 2010.

בנוסף, פורד הקטינה את רמת החוב ברבעון השני ב-6.8 מיליארד דולר, וחסכה לעצמה הוצאות מימון שנתיות של 470 מיליון דולר.

גזפרום

האג"ח המומלצת עומדת לפדיון בנובמבר 2016, עם תשואה לפדיון של 5.2%, ונקובה בדולר.

תאגיד גזפרום נוסד על ידי ממשלת רוסיה, שמחזיקה בו כיום כ-50%. החברה, בעלת שווי שוק של כ-120 מיליארד דולר, עוסקת בקידוחים, בייצור, הולכה ואחסנה של גז. כמו כן, היא פועלת בתחום של ייצור ואספקה של אנרגיה, אספקת חשמל ועוד.

לחברה מובילות בעולם בתחומים רבים בענף האנרגיה: היא מחזיקה בעתודת הגז הטבעי הגדולה בעולם ואחראית ל-17% מסך ייצור הגז בעולם. החברה פועלת במדינות רבות, כאשר שוקי היעד העיקריים שלה הם מערב ומזרח אירופה. באמצעות חברות בת וחברות קשורות, היא עוסקת גם בתחומי הבנקים, ביטוח, תקשורת ונדל"ן.

החברה מדורגת היום בדירוג השקעה של BBB עם אופק יציב, והיא ממשיכה להציג שיפור ברכיבי הנזילות ובתזרים המזומנים. בשנתיים האחרונות היא מצמצמת את גובה החוב לצד הגדלת המזומנים, שעומדים כיום על 14 מיליארד דולר לצד חוב לזמן קצר של 10.6 מיליארד דולר.

החוב לטווח ארוך הינו כ-36 מיליארד דולר - ללא ספק גבוה - אך תזרים המזומנים הגבוה של החברה וצעדי ההתייעלות שהיא נוקטת, תומכים בהשקעה באג"ח שלה.

סירס

האג"ח המומלצות מניבות תשואה לפדיון של 6.5% לתקופה לפדיון של שבע שנים.

סירס היא חברת החזקות מהגדולות בארה"ב, שמחזיקה תחתיה את המותגים SEARS ו-Kmart. החברה ביצעה בשנים האחרונות רה-ארגון ומספר תהליכי התייעלות, ובין היתר סגרה סניפים שהתשואה על ההון המושקע בהם לא הייתה גבוהה מספיק, ובמקומם פתחה סניפים במקומות רווחיים יותר. כמו כן, החברה רכשה נתח נוסף מסירס קנדה, ונכון לרבעון האחרון היא מחזיקה בכ-90% מהחברה. מהלך זה אמור גם הוא לתרום לחברה ולהגדיל את הכנסותיה בעתיד.

לנוכח הקיטון בהוצאות מצד הצרכן האמריקני, סירס ספגה ירידה מתמשכת בהכנסות, אך הדבר לא מנע ממנה לייצר תזרים מזומנים חופשי אחרי הוצאות מימון בסך של מיליארד דולר בשנה. כיום, שוכבים במאזני החברה כ-1.7 מיליארד דולר במזומן.

החוב לטווח קצר של החברה עומד על 807 מיליון דולר. ועם תזרים חזק, מינוף יחסית נמוך והנהלה שבראשה עומד אדי למפרט, גם אג"ח בדירוג BB פלוס עם אופק יציב יכולה להיחשב כבעלת סיכון נמוך.

מוהוק

איגרות החוב המומלצות של חברת Mohawk Industries, יצרנית הפרקטים והשטיחים הגדולה בעולם, הן בדירוג BB פלוס, ונסחרות לפי תשואה לפדיון של 5.9%, לפדיון בינואר 2016.

החברה נוסדה ב-1878 ועוסקת בעיקר בייצור שטיחי רצפה. בנוסף, היא מייצרת, גם באמצעות חברות בנות וקשורות, מגוון גדול של מוצרים כגון שטיחים מקיר לקיר, מרצפות קרמיקה, משטחי פרקט ועץ ומשטחי למינציה.

החברה סבלה מקיטון בהכנסות, בפרט בשל העובדה שכלל הכנסותיה מגיעות מענף הנדל"ן שנפגע הכי קשה במשבר האחרון. עם זאת, בדומה לסירס, החברה היא יצרנית תזרימי מזומנים גדולה מאוד, מה שמאפשר לה להתמודד עם תשלום הריבית על החוב שלה.

כבר היום ניתן לראות כי החברה חזרה לרווח, והיא צפויה ליהנות אף יותר כאשר מצב הנדל"ן מיד שנייה יחל להתאושש. למוהוק כ-342 מיליון דולר במזומן, והיא מייצרת תזרים מזומנים חופשי של למעלה מ-500 מיליון דולר, כאשר חובה לטווח קצר הוא 350 מיליון דולר.

וולס פארגו

האג"ח המומלצת מדורגת AA מינוס ונושאת תשואה לפדיון של 3.4%. היא נפדית בדצמבר 2017, ואטרקטיבית על רקע חוסנו של הבנק והתשואה על ההון הגבוהה שהוא מייצר מדי שנה.

וולס פארגו היא חברת החזקות בנקאית, המספקת שירותים פיננסיים באמצעותה ובאמצעות חברות קשורות, כגון בנקאות מסחרית, בנקאות להשקעות, ביטוח, משכנתאות ואשראי למגזר העסקי, אשראי צרכני, בנקאות סחר בינלאומי ועוד.

הבנק הינו הרביעי בגודלו בארה"ב מבחינת היקף הנכסים, והשלישי מבחינת שווי שוק. יש לו שתי זרועות הכנסה: רווח מריבית על הלוואות שהוא נותן ורווח מעמלות שונות שהוא גובה. וולס פארגו פועל לפי מודל הבנק הקלאסי, וזה היה היתרון שלו על פני יתר הבנקים במשבר האחרון.

ההפרשה לחובות מסופקים של הבנק בסוף 2009 עמדה על 2.51% מנכס ההלוואה - נמוך ביחס למרבית הבנקים הגדולים בארה"ב. כן, הוא נחשב לבעל איכות לווים גבוהה מאוד.

אחת הסיבות לאיכות הלווים הגבוהה, במיוחד בהקשר של משכנתאות, היא שהבנק הלווה על סמך כוח ההשתכרות של הלווים והיסטוריית ההשתכרות שלהם, בניגוד לבנקים אחרים שהלוו על סמך ערך הבית של הלווים.

ברקשייר האת'וואי של וורן באפט מחזיקה ב-320 מיליון מניות של הבנק, בשווי נוכחי של 8.2 מיליארד דולר.