הבנקים תדלקו את הראלי: המעו"ף עלה השבוע ב-3.3% לשיא

רציו ירדה קלות על רקע חקירה משטרתית בפרשת מעורבות העולם התחתון בחברה ■ ספן זינקה 20.5% במחזור ענק, מודיעין עלתה 5.5% ■ מדדי הבנקים והנדל"ן בלטו בעליות

יום תנודתי בבורסה הסתיים בעליות. הבורסה באחד-העם נפתחה הבוקר (ה') במגמה חיובית כשהיא נעזרת בסנטימנט החיובי בשוקי העולם אולם לאחר מכן עברו המדדים לירידות קלות ובסיום, כאמור, נרשמו עליות קלות. אמש בוול סטריט ננעל המסחר בעליות שערים ומדד הדאו ג'ונס סגר בשיא שלא נראה מאז ה-3 במאי, אותו חודש בו כזכור החריף משבר החוב באירופה והשווקים בעולם נכנסו לתקופה של סחרור שנמשכה עד אוגוסט. היום המגמה מעורבת.

בסיכום שבועי רשם מדד המעו"ף עלייה של כ-3.3% וטיפס לשיא של 1,257 נקודות, מדד ת"א 75 טיפס השבוע ב-4.6%. המחזור היום הסתכם בכ-1.8 מיליארד שקל.

העליות בוול סטריט השליכו הבוקר גם על אסיה, שם עלו הבורסות בשיעור של עד 2% ביפן. הסיבה לגל העליות הנוכחי הינה דו"חות כספיים טובים מהצפוי שפרסמו אינטל ובנק JP מורגן בארה"ב, כמו גם התשואות הנמוכות למדי באגרות החוב הממשלתיות שדוחפות את המשקיעים לאלטרנטיבות השקעה מסוכנות יותר. התשואה על האג"ח ל-10 שנים שוהה היום ברמה של 2.43% בלבד. בבורסות אירופה נפתח המסחר בעליות קלות.

שטף נתונים מאקרו כלכליים זרמו היום לוול סטריט ובהם מדד המחירים ליצרן, נתוני התעסוקה השבועיים ומאזן הסחר של ארה"ב, הנתונים היו גרועים יותר מהציפיות בשוק, אך החוזים, על אף שהתמתנו בהם העליות עדיין מצביעים על פתיחה חיובית של המסחר.

זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", סבור כי מדד המעו"ף ימשיך לשבור שיאים ומציב לו יעד של 1,350 נקודות בטווח הנראה לעין.

"בהתאם להנחת העבודה שהוצגה כאן, המעו"ף דשדש מתחת לשיא ההיסטורי ובסופו של דבר פרץ אותו כלפי מעלה", אומר סגל. "מכאן הדברים פשוטים מבחינת הניתוח הטכני. בשלב ראשון, אזור ה-1,238 נקודות אמור להיות רמת תמיכה ולהיבחן ככזה. הוא כבר הוכיח את עצמו בימים ב' ו-ג' ולכן הנחת המוצא היא שנראה את המעו"ף ממשיך לעלות. לטווח הקצר תיבחן תמיכה ב-1,247 נק' ותמיכה מעל הרמה הזו תיחשב סימן שורי. מהלך מתחת ל-1,247 נק' ובייחוד מתחת ל-1,244 נק' ייחשב סימן לעוצמת מוכרים שיחייב מעקב צמוד אחרי התמיכה.

"האומדן שניתן לספק כרגע ליעד לעלייה של המעו"ף מבוסס על יחסי פיבונאצ'י, לפיהם המדד אמור להגיע ל-1,350 נק'. כאשר אפשר יהיה לכוונן את האומדן הזה אעשה זאת. בשלב זה, הנחת המוצא היא כאמור עליה והיא זו שצריכה להנחות אותנו".

אלדר גנזל, מנכ"ל בית ההשקעות אסטרטג שטען בחודשי טלטלת משבר החוב באירופה כי השווקים ימשיכו לעלות, ממשיך להחזיק גם היום בעמדה שורית על הבורסה.

"החסמים לעליות הוסרו - השוק השורי יימשך לתוך שנת 2011", אומר גנזל. "הנטייה לייחס חשיבות גבוהה לפריצת השיא ההיסטורי במדד המעו"ף היא שגויה, שכן למעט בורסות ברזיל והודו שנוגעות גם הן בשיא שקדם למשבר הסאב-פריים, שאר בורסות העולם רחוקות עוד 15-30% מהשיא ההוא. פרץ האופטימיות מגיע כעת מכיוון שהחסמים שבלמו את גל העליות החזק של שנת 2009 הוסרו, ועונת הדו"חות שנפתחה ברגל ימין מרמזת על רבעון שישי ברציפות שבו הדיווחים יכו את תחזיות האנליסטים. בתנאי הרקע הקיימים, גל העליות יימשך גם בשנה הבאה".

הבנקים משכו את המעו"ף לשיא

מבין המניות שבלטו היום במסחר, המשיכו כמובן מניות הנפט והגז לרכז עניין רב, ובייחוד רציו שנפלה אתמול בכמעט 8% בשל פתיחת חקירה משטרתית בפרשת מעורבות העולם התחתון בחברה. גם גבעות מרכזת עניין בעוד אנו מתקרבים לחודש נובמבר, שבתחילתו אמור להגיע לארץ הציוד לביצוע מבחני ההפקה בשכבות 7 ו-8 באתר הקידוח "מגד 5".

יוסי לוי, מנכ"ל ישראמקו , דיבר היום במהלך כנס בבורסה ואמר בין השאר כי "יש לנו תוכנית פיתוח של 3 מיליארד דולר, וצריך לראות איך מממנים דבר כזה. קודם כל, חשוב להבין שזה פרויקט התשתיות הגדול ביותר שנעשה בישראל. דויטשה בנק נבחר לשמש כיועץ פיננסי ומארגן הקונסורציום למימון; בתחום שלנו המימון נוקשה: מי שיתחייב להביא כסף ולא מביא אותו, יוצא מהמשחק". לדבריו, החליטה ישראמקו לפתוח בתהליך המימון לבד, ללא דלק או נובל אנרג'י: "רצינו שכל שותף ידאג למימון שלו בעצמו".

מניות הבנקים בלטו בעליות, למרות החולשה בסקטור בוול סטריט. נציין את דיסקונט ולאומי . עוד בלטו היום בעליות חדות מניות חברה לישראל , כלכלית ירושלים והפניקס 1 .

חברת מליסרון הודיעה היום כי העסקה לרכישת השליטה בחברת בריטיש ישראל נחתמה. במסגרת העיסקה רוכשות החברות כ-71% ממניות בריטיש ישראל על בסיס מחיר רכישה של כ-14.5 שקל למניה. מליסרון תרכוש 60% מהחבילה ועופר השקעות 40% מהחבילה הנרכשת.

בסקטור התקשורת בולטת מניית פרטנר , לאחר שהודיעה אתמול על רכישת 012 סמייל מידי אמפל של יוסי מימן, כפי שנחשף קודם לכן ב"גלובס". העסקה תבוצע לפי שווי של 1.5 מיליארד שקל, לאחר שמימן רכש את 012 סמייל לפני פחות משנה לפי שווי של 1.2 מיליארד שקל.

אפריקה ישראל ממשיכה להיסחר על רקע העסקה למכירת 50% ממכירת מלונות אפריקה לידי קבוצת משקיעים אירופיים בראשות טוני אלישע, עסקה עליה דיווחה אתמול ואשר הקפיצה את המניה.

[לאתר המעו"ף]