לבייב מוכר 50% ממלונות אפריקה לטוני אלישע ומשקיעים

(עדכון) - אפריקה ישראל תרשום רווח נקי של כ-210 מ' ש', והחוב ייקטן בכ-800 מ' ש' ■ יובל בן-זאב: "אבן-דרך חשובה להחזרת אמון המשקיעים; יתאפשר פידיון מוקדם מלא של האג"ח הקצר"

עוד מימוש ענק לאפריקה ישראל . החברה הודיעה היום (ד') כי התקשרה עם צד ג' בהסכם למכירת 50% ממניות החברה הבת מלונות אפריקה ישראל, תמורת 180 מיליון שקל למשקיעים פרטיים. עם השלמת העסקה צפויה אפריקה ישראל לרשום רווח של כ-210 מיליון שקל, החוב הכולל של החברה צפוי לקטון בכ-800 מיליון שקל, וההון שלה יגדל בכ-235 מיליון שקל.

ל"גלובס" נודע כי הרוכשת בעסקה היא קבוצת משקיעים צרפתית, שבראשה עומד איש העסקים הבלגי טוני אלישע. הקבוצה הקימה בעבר את מלון "הולידיי אין" באשקלון.

לאחר המכירה, כמובן, אפריקה מלונות לא תדווח בדוחות הכספיים של החברה האם שבשליטת לב לבייב, כמו גם יתרת החוב. במסגרת העסקה התחייבה הרוכשת לרכוש מאפריקה ישראל להשקעות את זכויותיה במחצית מהחוב שחבה לה החברה הבת - כ-15 מיליון שקל שישולמו תוך 3 שנים ממועד השלמת העסקה.

איזי כהן, מנכ"ל אפריקה ישראל, אמר כי, "התקבלה החלטה לא לממש לגמרי את אחזקות החברה בחברת מלונות אפריקה, אלא כחלק מהאסטרטגיה העסקית של הקבוצה, להמשיך ולהחזיק במחצית האחזקות על ידי הכנסת שותפים פרטיים. כמו גם, להמשיך ולהחזיק בחוזה הניהול של הרשת העולמית CROWN PLAZA". לדבריו, "כניסת השותפים החדשים באפריקה מלונות, מהווה הבעת אמון בתוצאות העסקיות ובהנהלת החברה, אשר מובילה שיפור מתמיד במלונות הרשת וגידול בפעילות".

נזכיר כי אפריקה דיווחה בסוף אוגוסט השנה כי חתמה על הסכם למכירת אחזקותיה בכביש 6 תמורת סך כולל של כ-475 מיליון שקל, כשלסכום זה יתווסף סך של כ-25.6 מיליון שקל בגין הלוואות שונות שהועמדו על ידי החברה לטובת הזכיינית. התזרים הגדול הצפוי כתוצאה מהעסקה, שיסתכם בכ-500 מיליון שקל, יאפשר פירעון מוקדם מהצפוי של סדרת האג"ח הקצרה שהיתה אמורה להיפרע ביוני 2012.

בן זאב: אבן דרך חשובה להחזרת האמון של המשקיעים

יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים שרק בשבוע שעבר העלה את המלצתו לאפריקה ל"תשואת יתר", אמר היום (ד') ל"גלובס", כי מדובר בעסקה חשובה לחברה ולהחזרת האמון של המשקיעים בה. בן זאב ציין לטובה את תזרים המזומנים שיינבע מהמכירה, תוך השארת מחצית מהפעילות בידי החברה.

"מדובר במחיר כמעט כפול ממה שהערכנו בכלל פיננסים לפני כשבוע, רווח הון של 200 מיליון שקל זה הרבה כסף, כמעט 8% משווי החברה. החשיבות מתבטאת גם ביכולת ההחזר של החברה, והמכירה תאפשר פידיון מוקדם מלא של כל האג"ח הקצר וגם תשאיר עודף לחברה", אמר בן זאב. "בנוסף, מדובר באפקט חשוב מבחינת תדמיתית לאפריקה ישראל, שחוותה בשנה האחרונה משבר אמון חמור עם משקיעיה בכל הקשור להסדר החוב, וזוהי עוד אבן דרך חשובה להחזרת האמון של המשקיעים", לדבריו.