חשד: מנהל הנוסטרו בבינלאומי גרף מאות אלפי שקלים לחשבונו

אמיר ברונפלד שימש עד אוקטובר 2009 כמנהל הנוסטרו והחיתום בבנק, ועפ"י החשד ביצע עסקאות מתואמות בין חשבונו הפרטי לבין חשבון חברת החיתום שניהל ■ נעצר ושוחרר בערבות

בית משפט השלום בתל-אביב שחרר הערב (ה') בערבות ובתנאים מגבילים את אמיר ברונפלד, ששימש כמנהל הנוסטרו והחיתום בבנק הבינלאומי , בחשד לביצוע עבירות תרמית בניירות ערך, קבלת דבר במירמה והפרת אמונים בתאגיד - זאת לאחר שהושגה הסכמה בין הצדדים בעניין התנאים המגבילים. ברשות ניירות ערך מדווחים כי על-פי ממצאי החקירה הצליח ברונפלד לשלשל לכיסו מאות אלפי שקלים בדרך זו.

על-פי הבקשה לשחרור בערבות שהוגשה לבית המשפט על-ידי הרשות, עולה כי המעשים המיוחסים לברונפלד התרחשו בין בין יוני 2008 לאוקטובר 2009, אז שימש כמנהל ההנפקות והנוסטרו של חברת החיתום "הבינלאומי הראשון ושות' חיתום והשקעות בע"מ" שנמצאת בבעלות הבנק הבינלאומי ופיבי אחזקות. באותה תקופה ביצע ברונפלד, על-פי החשד, עסקאות מתואמות בין חשבונו הפרטי לבין חשבון חברת החיתום אותו ניהל ובו היה מורשה חתימה.

במסמך שהוגש על-ידי המדינה היום נכתב: "דפוס הפעילות של ברונפלד התאפיין בכך שניצל את מעמדו כמנהל הנוסטרו של חברת החיתום, בכך שהניע את חברת החיתום ואת פיבי למכור לו או למקורביו ניירות ערך מחוץ לבורסה בשער הנמוך מהשער בו נסחרו בבורסה באותה עת. לחילופין, ברונפלד הניע את חברת החיתום ואת פיבי לקנות ממנו או ממקורביו ניירות ערך מחוץ לבורסה בשער הגבוה מהשער בו הם נסחרו בבורסה באותה עת. זאת, תוך הסתרת העובדה מחברת החיתום ומפיבי כי הוא או מקורביו עומדים בצד הנגדי לעסקאות אלה".

ממצאי החקירה נגד ברונפלד עולה, כך טוענת הרשות, כי ברונפלד פעל למכירת אג"ח של חברת דה לסר, העוסקת בתחום הנדל"ן המניב בארצות-הברית, בזול מחשבונות שהיו שייכים לחשבון החיתום וחשבונות פיבי, לחשבונו ולחשבון מקורבו. הרשות חושדת כי ברונפלד ביצע זאת במטרה למכור את האג"ח לאחר מכן ברווח, כך שייווצר בחשבון החיתום ולפיבי הפסד כתוצאה מהפער שבין מחיר המכירה והקנייה.לטענת הרשות, ברונפלד פעל באופן דומה גם בניירות ערך נוספים.

בית המשפט אישר לברונפלד ליצור קשר עם חשודים נוספים בפרשה, כל עוד לא ישוחח איתם על עניינים הקשורים אליה. בנוסף, חויב ברונפלד לחתום על ערבות עצמית של 400 אלף שקל ועל ערבות בנקאית בסכום של 250 אלף שקל, והוצא נגדו צו איסור יציאה מהארץ למשך חצי שנה.