כתב אישום נוסף נגד דניאל מולקנדוב: הטריד מינית 4 מזכירות

מולקנדוב, שנשלח ל-20 חודשי מאסר בגין הונאת משקיעים, מואשם בשורת מעשים מגונים ■ מתוך האישום: "הנאשם נתן למתלוננת סרגל וביקש ממנה שתמדוד את איבר מינו של בן-זוגה"

מספר ימים אחרי שבית המשפט שלח אותו ל-20 חודשי מאסר בגין עבירות מירמה, מתירה פרקליטות מחוז מרכז לפרסום כי היא הגישה לבית משפט השלום בראשון-לציון כתב אישום נוסף נגד דניאל מולקנדוב, מנהל השקעות ולשעבר מנכ"ל ודירקטור בחברות גרינלייט, לב התמר וטי.אי.אם. הפעם מואשם מולקנדוב בעבירות רבות של הטרדה מינית ומעשים מגונים שביצע כלפי מזכירות במשרדו.

על-פי כתב האישום, שהוגש לבית המשפט בתחילת ספטמבר, מולקנדוב הטריד מינית 4 מזכירות במשרדו, במספר רב של מקרים, תוך שהוא מנצל את יחסי המרות ביניהם. כמו כן הוא מואשם בביצוע מעשים מגונים, תוך ניצול יחסי מרות, במספר רב של מקרים, ב-3 מן המזכירות.

מולקנדוב מואשם בהטרדה מינית (4 אישומים), מעשה מגונה (3 אישומים), מעשה מגונה בכוח (2 אישומים), מעשה מגונה בפומבי (2 אישומים) ואיומים.

בין היתר נטען בכתב האישום כי החל משנת 2006, במסגרת היותו הבעלים של משרד לייעוץ השקעות "מולקנדוב שוקי הון", העסיק מולקנדוב 4 מזכירות במשרדו והטריד אותן מינית.

על-פי כתב האישום, בתקופה הרלבנטית לאישום פנה מולקנדוב לאחת המזכירות באומרו "אני מבין שלבעלך יש זין גדול". הנאשם נתן למתלוננת סרגל וביקש ממנה שתמדוד את איבר מינו של בן-זוגה, והוסיף ואמר "לבעלך יש מזל עם איבר מין כזה".

במועד אחר, במהלך שיחה ביניהם קם מולקנדוב בפתאומיות מכיסאו, התיישב בכסא ליד המזכירה, תפס לה את החזה עם שתי ידיו והכניס את ראשו בין שדיה. המתלוננת הגיבה בבהלה באומרה: "מה אתה עושה, אפילו לבעלי אני לא מסכימה שיעשה דברים כאלה, תתרחק ממני", ומולקנדוב אמר לה בתגובה: "בחיים אל תעיזי להגיד לי לא, צאי מהחדר" .

לגבי מזכירה נוספת, נטען בכתב האישום כי "ב-5 הזדמנויות שונות קרא הנאשם למתלוננת לחדרו שבמשרד, וביקש ממנה להוציא מסמכים מתוך הארון הסמוך לספה. המתלוננת עשתה כן, ובזמן שסובבה את גבה כלפי הנאשם, התפשט הנאשם מבגדיו בפלג גופו התחתון וניגש אליה. הנאשם חיבק את המתלוננת, הכניס את ידו מתחת לחולצתה ונגע בחזה, ואז פנה אל המתלוננת באומרו: "אני חייב לגמור, תני לי דקה ואני גומר".

על-פי האישום, המתלוננת חמקה מהנאשם לכיוון הספה, אך מולקנדוב רדף אחריה, התיישב לידה ואמר: "אני חייב, תביני אותי, אני לא עושה שום דבר עם אשתי". בעודו יושב ליד המתלוננת ומביט בה, החל הנאשם לחכך את איבר מינו בידו עד שפלט זרע. הנאשם פנה למתלוננת ואמר: "עכשיו את יכולה ללכת, גם ככה לא עזרת לי".

מולקנדוב מואשם בביצוע מעשים דומים גם כלפי שתי מזכירות נוספות שהעסיק.

כזכור, בשבוע שעבר (ד') גזר בית משפט השלום בתל-אביב עונש של 20 חודשי מאסר בפועל, 15 חודשי מאסר על-תנאי וקנס של 150 אלף שקל על מולקנדוב, שהורשע בעבירות של קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לביצוע פשע, רישום כוזב במסמכי תאגיד ובעבירות נוספות, לאחר שרימה לקוחות בקרן רעם 90.

"מולקנדוב רקם תוכנית מירמה מתוחכמת שמטרתה לעקוף את מנגנוני הבקרה הקבועים בחוק ולהסתיר את מעלליו מפיקוח הרשויות, והוא עשה זאת באמצעות הסכם ייעוץ פיקטיבי שנועד להסוות את מעברם של הכספים, כשהוא מושך בחוטים ונותר מאחורי הקלעים", כתבה הנשיאה זיוה הדסי-הרמן בגזר דינה.