בניגוד לתחזיות: הייצור התעשייתי בארה"ב ירד ב-0.2%

הייצור התעשייתי יורד לראשונה אחרי עלייה רצופה של שישה חודשים ■ לעומת זאת, מדד אמון הקבלנים, NAHB, עלה באוקטובר לראשונה לאחר 5 חודשים רצופים של ירידות

הייצור התעשייתי בארה"ב שהתפרסם היום (ב') מצביע על ירידה של 0.2% בחודש ספטמבר לעומת החודש הקודם. הייצור התעשייתי יורד לראשונה אחרי עלייה רצופה של שישה החודשים.

תחזיות הכלכלנים דיברו דווקא על עלייה של 0.2% בנתון הייצור התעשייתי, סך הכל ברבעון השלישי מדד הייצור התעשייתי עלה בשיעור של 4.8%, האטה ביחס לשני הרבעונים הקודמים.

נתון מעודד מארה"ב פורסם לאחר תחילת המסחר. מדד אמון הקבלנים, NAHB, עלה באוקטובר לראשונה לאחר 5 חודשים רצופים של ירידות, מדובר בעלייה של 3 נקודות ל-16 נקודות. המדד אמנם עדיין ממשיך להצביע על חולשת שוק הדיור בארה"ב, אך איגוד הקבלנים הלאומי בשיתוף עם וולס פארגו דיווח כי מדד שוק הדיור חזר לרמתו ביוני, בעוד שהכלכלנים ציפו כי המדד יוותר ללא שינוי. המדד אשר רמה הגבוהה מ-50 נקודות מעיד כי יותר קבלנים רואים את המצב בשוק כטוב לעומת אלו הרואים את מצבו כרע, לא היה מעל לרמה זו מאז אפריל 2006.

כאמור, מדד אמון הקבלנים שעלה מ-13 נקודות ל-16 נקודות, עדיין מצביע על חולשת שוק הדיור בארה"ב. האבטלה הגבוהה, האטה בגידול מקומות עבודה בארה"ב ומצוקת האשראי עדיין מונעים מהציבור האמריקני לרכוש דירות ברמה שתביא להתאוששות משמעותית במדד.