קרנות ההשתלמות: אנליסט שומר על הובלה בתשואות השנתיות

בית ההשקעות מוביל את טבלת הקרנות הגדולות עם תשואה של 16.1% ואת הקטנות עם 19.6% ■ בין הגדולות בולטות גם קרנות דש

איגוד קופות הגמל מעוניין לעודד את החיסכון בקרנות ההשתלמות. האיגוד, בראשותו של יאיר אהרוני, המשמש גם כמנכ"ל הלמן-אלדובי גמל, מקדם הצעה שלפיה יינתנו לחוסכים בקרנות הטבות מס עד לשנה ה-15.

המצב כיום הוא שעובד המפקיד לקרן השתלמות אינו נהנה מהטבת מס על החלק שהוא מפקיד בעצמו, 2.5% מהשכר, אלא רק על חלקו של המעסיק (7.5%), וזאת לתקופה של שש שנים בלבד. הצעת האיגוד היא כי מהשנה השישית ועד לשנה ה-15, עובד שימשיך להפקיד כספים לקרן ההשתלמות שלו יקבל בסוף התקופה הטבת מס גם על החלק שלו.

ההצעה נמצאת עדיין בשלביה הראשונים, אולם באיגוד מקווים כי היא תעודד את החוסכים להגביר את השימוש בקרנות ההשתלמות, שבהן מנוהלים כיום נכסים בהיקף של 106 מיליארד שקל, ככלי לחיסכון לטווח בינוני.

תעודת איכות לילין לפידות

בדירוג קרנות ההשתלמות לתקופה של 12 החודשים החולפים, קרנות אנליסט שומרות על ההובלה. הקרן "אנליסט השתלמות כללי" מובילה את טבלת הקרנות הגדולות, עם תשואה מצטברת של 16.08%.

הקרן השנייה של אנליסט, אגרסיבית יותר (עם כ-46% מניות ואג"ח בדירוג נמוך) וקטנה יותר, רשמה בתקופה זו תשואה של 19.55%. גם בבחינת הביצועים לשלוש שנים בולטת הקרן הסולידית יותר של אנליסט, עם תשואה מצטברת של 24.18%.

מנכ"ל אנליסט הוא איציק שנידובסקי, ומנהל אגף ההשקעות בבית ההשקעות הוא רפי קסל.

עוד בצמרת הטבלה של הקרנות הגדולות ניתן לציין את כלל גמל ואת דש. הקרן "מנהלים" של כלל גמל (שבבעלות כלל ביטוח) רשמה תשואה של 14.12%. אחריה ממוקמות שתי קרנות של דש גמל, שבניהול אורן חנוכה: "דש השתלמות" ו"דש השתלמות ב'", שהשיגו תשואות של 13.05% ו-12.51% בהתאמה.

גם ביצועיהן לתקופה של שלוש שנים לאחור נמצאים בראש הרשימה.

בין הקרנות הקטנות יותר (עד 300 מיליון שקל), ממוקמת אחרי הקרן של אנליסט הקרן של ילין לפידות, עם תשואה של 15.57%.

תשואת הקרן לשלוש מובילה את הטבלה, עם תשואה של 25.7% - פער משמעותי ממתחרותיה.

לילין לפידות רק ארבע קרנות השתלמות, מתוכן שתיים כלליות, כך שניתן לומר כי ביצועיהן בהחלט מעידים על איכות הניהול של דב ילין ויאיר לפידות.

במקום השלישי בדירוג התשואות של הקרנות הקטנות נמצאת קרן נוספת של כלל, "קהילה", עם תשואה של 14.28%, ואחריה קרן השתלמות של איפקס עם תשואה של 13.89%.

בתחתית רשימת הקרנות הקטנות נמצאת קרן של אלטשולר שחם, עם ביצועים של 8.28% בשנה החולפת, ואחריה "שלדג" של הראל, קרן סולידית ביותר, שהשיגה תשואה של 6.66% בתקופה זו.

11
 11