המשק החזק במערב: האבטלה בישראל באוגוסט - 6.3% בלבד

גם ביוני וביולי הסתכמה, על פי נתוני המגמה, האבטלה בישראל ברמת השפל השנתית הזו ■ בתקופה המקבילה אשתקד היתה רמת האבטלה 7.6%

שיעור האבטלה בישראל נותר בחודש אוגוסט, בדומה לחודשיים שקדמו לו ברמת שפל שנתי של 6.3%, כך עולה מנתוני הלמ"ס על אחוז הבלתי מועסקים, על פי נתוני המגמה מתוך סקר כוח אדם. על רקע האבטלה הגואה בארה"ב ובאירופה ניראים הנתונים המקומיים חזקים במיוחד והם מצביעים על רמת התעסוקה הגבוהה יחסית בישראל, גורם משמעותי ביותר לצמיחת המשק.

בינואר 2010 עוד עמדה רמת האבטלה בארץ על 7% כך שבשמונת החודשים הראשונים של השנה ירדה האבטלה בישראל ב-0.7%. בחודש אוגוסט המקביל אשתקד נרשמה בישראל אבטלה בשיעור של 7.6%. והפעם הקודמת בה היתה רמת האבטלה בישראל נמוכה מ-6.3% היתה בחודש אוקטובר 2008, אז עמד אחוז הבלתי מועסקים על 6.2%, וביוני ויולי באותה השנה נרשם שפל של 5.9%.

יוזכר כי הבלתי מועסקים הם אנשים שלא עבדו אפילו שעה אחת בשבוע הקובע וחיפשו עבודה באופן פעיל בארבעת השבועות האחרונים שקדמו לו, ע"י רישום בלשכות העבודה, ע"י פנייה אישית בכתב למעסיק ובדרכים אחרות, ואשר היה באפשרותם להתחיל לעבוד בשבוע הקובע, אילו הוצעה להם עבודה מתאימה.