אלביט חתמה על הסכם המשך עם צבא בריטניה ב-70 מיליון דולר

זכתה יחד עם השותפה תאלס בחוזה לאספקת יכולות מודיעין חזותי לצבא הוד מלכותה

למרות הקיצוצים בבריטניה, מצליחה אלביט מערכות לקבל חוזה המשך במדינה, והפעילות המשותפת שלה עם תאגיד תאלס ממשיכה להניב פירות. היום הודיעה החברה המשותפת לשתיים, U-TacS, כי זכתה בחוזה המשך בהיקף של 70 מיליון דולר לאספקה מהירה של יכולות מודיעין חזותי לצבא בריטניה, בפרויקט שיתבצע במהלך השנה וחצי הקרובות.

אלביט מערכות מחזיקה 51% בחברת U-TacS, אשר מפעל הייצור שלה נמצא בעיר לסטר במרכז אנגליה, והיתרה נמצאת בידי תאלס. הפרויקט העיקרי שמבצעת החברה מאז שנת 2005 הנו ה-Watch Keeper, אשר תאלס היא הקבלן הראשי שלו. חוזה זה הנו בהיקף כספי של 317 מיליון פאונד למשך שמונה שנים. U-TacS אחראית לפיתוח וייצור המל"טים, המערכות האלקטרו-אופטיות המורכבים עליהם, וכן על מערך השליטה והבקרה העיקרי. לפני חצי שנה הודיעה אלביט כי תספק תמיכה לוגיסטית ותחזוקה לפרויקט, בהיקף כספי של 70 מיליון דולר.

נוסף לפרויקט ה-Watch Keeper מספקת U-TacS לצבא בריטניה גם מל"טים מסוג הרמס 450. הצבא הבריטי שוכר את המל"טים, אשר נמצאים בשימוש גם באפגניסטן, ואלה מופעלים ומתוחזקים על ידי עובדי U-TacS, אשר מקבלת כסף על-פי שעות הטיסה המבוצעות.

החוזה שעליו דיווח החברה היום הנו הסכם המשך לפרויקט זה, הכולל אספקה ותמיכה במערכות מל"ט מסוג הרמס 450, וכן אימון צוותים של צבא בריטניה בשימוש ובתחזוקת המערכות.

נשיא אלביט מערכות, יוסי אקרמן, אמר היום כי "ההרמס 450 ממשיך להעניק תרומה משמעותית לפעילות מבצעית בריטית, בתנאי שטח תובעניים".

מוקדם יותר החודש הודיעה אלביט כי החברה הבת שלה בארה"ב זכתה בהזמנת מסגרת בהיקף של 68 מיליון דולר, לאספקת מערכות תצוגה עילית למסוקים, המגבירות את ההתמצאות הסביבתית ביום ובלילה. הסכם זה צפוי להתפרס על-פני 5 שנים, והזמנות ראשונות בהיקף של 23 מיליון דולר כבר התקבלו.

חילופי מנכ"ל ב-ITL

בתוך כך הודיע היום מנכ"ל ITL, אלי ונציה, כי יפרוש מתפקידו בשבוע הבא, וזאת על-רקע חילופי הבעלות בחברה. בשבוע שעבר הודיעה אלביט על השלמת העסקה שבמסגרתה רכשה את החברות הביטחוניות סולתם ו-ITL. במקומו של דודו מרסיאנו, מנכ"ל סולתם, מינתה החברה את עמוס מתן, ואילו את ונציה צפוי להחליף אברהם ברק, שמכהן כמנהל תפעול בחברה הבת של אלביט, אל-אופ. החלפה זו באה על רקע מו"מ שמנהלתITL למכירת החברה הבת Fraser-Volpe עם כמה חברות אמריקניות, וזאת לפי שווי של 40-45 מיליון דולר.