התכוף מאשרת שנקלעה לקשיים: קרן אוריגו העבירה 8 מיליון ש'

המנכ"ל, שמעון שחם: "קיבלנו הזמנת ענק שתוכפל, אבל השוק עדיין לא רואה את התוצאה. רק כשהדו"חות יהיו טובים יותר הוא יבין"

חברת התכוף , הנמצאת בשליטת דוד אורון, אישרה הבוקר (ג'), בתגובה לפרסום ב"גלובס", כי צ'קים בהיקף של 1.7 מיליון שקל שנתנה לספקים חזרו, וישולמו בימים הקרובים. "התקלה אירעה עקב התארכות המשא ומתן עם אוריגו בקשר למימון הנוסף והצורך בקבלת אישורים של הבנקים המלווים של החברה", מסרה יצרנית הרכבים, שקיבלה אתמול אשראי נוסף של 8 מיליון שקל מקרן המנוף.

התכוף נקלעה לקושי תזרימי על רקע התחייבויות של כ-200 מיליון שקל וירידה חדה בהכנסות. את הרבעון השני של השנה היא סיימה עם צניחה חדה של 77% בהכנסות ל-8.4 מיליון שקל בלבד.

בתחילת השנה נחתם הסכם מימון עם אוריגו, שבמסגרתו הועמד להתכוף עד היום אשראי של כ-36 מיליון שקל, מתוך מסגרת של 50 מיליון שקל. אתמול מסרה התכוף שבעל השליטה, אורון, יעניק ערבות אישית ושטר חוב לטובת אחד הנושים, פנינסולה פיננסים, לצורך הבטחת התחייבויות החברה, בהתאם להסכם מסגרת למתן שירותי פקטורינג עד 3 מיליון שקל. נוסף לכך יעניק אורון לחברה הלוואה של 1.5 מיליון שקל.

"אוי לי אם המניה תקרוס"

מנכ"ל התכוף, שמעון שחם, לשעבר חבר קיבוץ נווה אור ומנכ"ל חברת אורטל שבשליטת הקיבוץ ("הנפקתי את החברה הקיבוצית הראשונה"), התייחס היום למצב החברה: "אין הרבה חברות שאחרי שחזרו להן צ'קים חזרו, גייסו הון ורצות קדימה. הדבר האחרון שאני צריך עכשיו זה שמשהו יערער על שוויה של המניה. אוי לי אם המניה תקרוס לי עכשיו באמצע גיוס הון של עד 12 מיליון דולר (קרן יורקוויל אמורה לרכוש מניות בסכום זה מבעל השליטה אורון ובנוסף להעמיד לו הלוואה המירה למניות בסכום של 750 אלף דולר - א.ש)".

- למה החברה שווה רק 48 מיליון שקל?

"השוק לא ידע לקרוא שהחברה עברה מקבלן משנה לשוק מוצר. קיבלנו הזמנת ענק שתוכפל, אבל השוק עדיין לא רואה את התוצאה, ורק כשהדו"חות הכספיים יהיו טובים יותר הוא יבין. התכוף יצאה מהסדר נושים ב-2004, ובבת אחת התרוממה למעלה כמו עוף חול, ופיתחה מוצרים חדשים".

- מה מצבה של החברה כיום?

"מצבה מצוין, אבל בגלל שפיתחנו מוצרים חדשים הרווחיות נשחקה. זה ישתנה בעתיד. רווחיות של חברה שעוסקת בקבלנות משנה יכולה להיות 3%-5%, ואילו בחברת שוק מוצר הרווחיות גבוהה יותר. בשנה הבאה החברה תהיה ברווחיות גולמית של 25%, עם רווח תפעולי של 10% ויותר".

"פרויקט של 50 מיליון אירו"

התכוף דיווחה היום לבורסה כי היא ממשיכה לפעול למימוש צבר הזמנות של 250 מיליון שקל בשנים 2010-2011. שחם: "פיתחנו כלים חדשים ואחד מהם כבר זכה בפרויקט של 50 מיליון אירו, ויש סיכוי גבוה שבחודש ינואר הקרוב הוא יוכפל. רמת הרווחיות תוכפל - אני יודע להשאיר מחוזה של 50 מיליון אירו 10 מיליון אירו".

התכוף פועלת מאזור התעשייה "ציפורית" הסמוך לנצרת עילית, שם היא עוסקת בייצור כלי רכב ייעודיים לשימושים אזרחיים וצבאיים, ומעסיקה כ-400 עובדים.