PayPal ופייסבוק הכריזו על שיתוף פעולה נרחב

פייסבוק תאפשר למפתחי האפליקציות לקבל תשלום באמצעות פיי-פל ותטמיע את פלטפורמת התשלומים שלה באפליקציות החברתיות

"קרוב למיליארד דולר יעברו בפלטפורמה הסלולרית של PayPal השנה. הפלטפורמות של היום זה מובייל, לוקאל וסושיאל, שכן צרכנים רוצים יותר נגישות ויותר שליטה על הדברים שחשובים להם, והמובייל עתיד להיות עוד הרבה יותר גדול ממה שחשבנו", כך אמר סקוט תומפסון, נשיא ענקית התשלומים המקוונים PayPal, בכנס המפתחים של החברה, שנפתח היום בסן-פרנסיסקו, זו השנה השנייה ברצף.

"אנחנו רוצים לשנות את האופן שבו העולם משלם", הוסיף תומפסון, וציין כי כ-5,000 מפתחים מרחבי העולם הגיעו לכנס. "הטכנולוגיות החדשות מחברות את כולנו לחברים שלנו, לאינפורמציה, לבידור ולאופן שבו אנחנו קונים מוצרים מוחשיים ומוצרים וירטואליים". במסגרת הכנס, PayPal תשיק שירות תשלומים זעירים, שיאפשרו למשתמשים לשלם עבור תוכן באינטרנט, משחקים מקוונים ואף לרכוש מוצרים וירטואליים באפליקציות ברשתות חברתיות.

אוסמה ביידר, סמנכ"ל פלטפורמת המובייל, ציין כי שוק המוצרים הדיגיטליים מוערך ב-6 מיליארד דולר, "ותשלומים זעירים יאפשרו להגדיל את התחום הזה עוד הרבה יותר. אנחנו המובילים בתחום הזה, שכן אמצעי תשלום מסורתיים לא עובדים בתחום הזה. אנחנו נרגשים מאוד להשיק מוצר שמיועד במיוחד למוצרים דיגיטליים - לא צריך לעזוב את המשחק, את משחק הווידיאו או את הבלוג שאתם קוראים - בכמה קליקים אתם יכולים לרכוש את המוצר והמפתח מקבל מיד את הכסף".

ביידר הציג כיצד ניתן לרכוש בקלות תוכן פרימיום שמוצע למשתמש בבלוג הטכנולוגי ג'יגה-אום, תמורת חצי דולר, מבלי לעזוב את הבלוג ובשני קליקים בלבד. מרי בת' קריסטי, מנהלת מוצר בעיתון "פייננשל טיימס", סיפרה כי "שליש מההכנסות שלנו מגיעות מתוכן בתשלום, ו-PayPal היא שותפה טובה. עם העזרה שלהם אנחנו יכולים להתנסות בתשלומים זעירים ובקרוב נשיק שירות חדש שיאפשר לכל אחד לשלוח טקסט לחבר שלו, תמורת תשלום עמלה נמוכה".

ביידר סיפר על המוצר החדש שהם משיקים, שמאפשר לרכוש מוצרים באמצעות הסלולרי, מעין ארנק סלולרי שעתיד להחליף את כרטיסי האשראי בעתיד. "דמיינו לעצמכם שתוכלו לרכוש קפה בסטארבקס באמצעות הסלולר", הוא אמר. "זה מיועד לכל מי שרוצה לעשות מוניטיזציה לאפליקציות מובייל". לדבריו, "אנחנו מאפשרים את החווייה הנעימה שמציע האייטיונז, בכל האפליקציות הסלולריות". המוצר נוסה בפיילוט עם נייקי ופוט-לוקר.

פייסבוק: "נאפשר למפתחים לקבל כסף מאיתנו באמצעות PayPal"

"אנחנו משתפים פעולה עם פיי-פל מזה זמן מה, וזה חשוב לנו מאוד, הן בהיבט של המשתמשים והן בהיבט של המפתחים. עד היום משתמשים יכלו לרכוש פייסבוק קרדיטס באמצעות פיי-פל, והיום, אנחנו לוקחים את זה צעד אחד קדימה - אנחנו מאפשרים למפתחים בפייסבוק לקבל כסף מאיתנו באמצעות פיי-פל", כך הכריזה היום שריל סנדברג, סמנכ"לית תפעול של פייסבוק, במהלך הכנס.

סנדברג הוסיפה כי "אנחנו הפלטפורמה הראשונה שמאמצת את הפיתרון החדש של פיי-פל לרכישת מוצרים דיגיטליים בפייסבוק".

לדבריה, "זה מאוד חשוב לנו כי זה מסייע לנו להעצים את היחסים שלנו עם 1 מיליון המפמתחים שלנו, ומאפשר לנו לסייע להם לעשות מוניטיזציה למוצרים שהם מפתחים. אנחנו מאמינים שההצלחה שלנו מבוססת על ההצלחה של המפתחים שלנו".

סנדברג דיברה על ההתפתחות של הווב, ועל המעבר מגלישה אנונימית לגלישה המבוססת על זהות המשתמשים "זה השינוי האמיתי של האינטרנט - מחוכמת הקהל לחוכמת החברים", אמרה סנדברג. "זו פרדיגמה חדשה, ועם הזמן כל התעשיות יהיו מופרעות על ידי זה".

הכתבת היא אורחת של PayPal בכנס