מדוע מכתשים זינקה ב-8% והתמתנה ל-3.5% במחזור גבוה?

בשוק מתרוצצות שמועות לא מבוססות על כך שהעסקה עם הסינים קרובה לסגירה, אולם החברה טרם הוציאה כל הודעה רשמית לבורסה ■ דובר IDB: "המגעים נמשכים, אין כל חדש"

מה ששמועה יכולה לעשות למניה: מכתשים אגן , חברת האגרו-כימיה מקבוצת IDB של נוחי דנקנר, זינקה היום בכמעט 8% היום במחזור הגבוה בבורסה והתמתנה במהרה לעלייה של כ-4% - שבוע לאחר שהודיעה על השהיית המו"מ עם החברה הסינית כמצ'יינה, מועד עליו הסכימו דנקנר ו-ועד העובדים של מכתשים אגן.

בשוק התרוצצו שמועות לא מבוססות על כך שהעסקה עם הסינים קרובה לסגירה, אולם החברה טרם הוציאה כל הודעה רשמית לבורסה. דובר IDB מסר בתגובה: "המגעים נמשכים, אין כל חדש".

על המגעים עם כמצ'יינה דיווחה מכתשים ב-11 באוקטובר, במקביל לפרסום אזהרת רווח לרבעון השלישי. אם העסקה עם הסינים תיסגר, כור תרד להחזקה של 17% בלבד במכתשים, הסינים יחזיקו בשאר המניות והחברה תהפוך לפרטית. שווי החברה בעסקה הינו 2.72 מיליארד דולר.

העסקה תכלול גם מהלך התייעלות במכתשים, שיכלול פיטורי חלק מהעובדים. לפני שבוע הגיעו העובדים להסכמה עם הנהלת החברה, לפיה המו"מ עם הסינים יוקפא לשבוע והעובדים יקפיאו את הקמפיין שהם מובילים נגד דנקנר. היום, כאמור, הסתיימה תקופת ההקפאה.