"היזמים הישראלים טובים בפיתוח אבל חלשים בלעשות כסף"

עודד זהבי, ראש הנציגות הישראלית של פיי פאל: "יש בישראל מעל לחצי מיליון משתמשים רשומים ב-PayPal, וזה עוד לפני שהשירות הושק בעברית

"יש בישראל מעל לחצי מיליון משתמשים רשומים ב-PayPal, וזה עוד לפני שהשירות הושק בעברית. אני מאמין שכשיושק, המספרים הללו יגדלו באופן משמעותי", כך אומר ל"גלובס" עודד זהבי, ראש הנציגות הישראלית של פיי פאל (7 עובדים), שנפתחה באוקטובר 2009.

זהבי, הנמצא בימים אלה בכנס המפתחים של החברה בסן פרנסיסקו, לא מוכן לחשוף מתי יושק השירות של פיי-פאל בעברית, אבל מזכיר כי נשיא פיי-פאל העולמית, סקוט תומפסון, "הבטיח בביקורו בישראל שזה יקרה עד סוף השנה, אז זה כנראה יקרה בזמן הקרוב", הוא אומר בחיוך. פיי-פאל גם מעסיקה צוות של שירות לקוחות ומכירות (15 איש), היושב באירלנד ומתכונן ליום שבו יושק האתר של פיי-פאל בעברית.

מאז כניסתה של פיי-פאל לישראל יותר ויותר חברות הכריזו על אינטגרציה של השירות, כשהאחרונות שהצהירו על כך הן אל על, דומינו'ס פיצה ו-Mako של זכיינית ערוץ 2 "קשת", המציעה חלק מתכניה בתשלום באינטרנט. "יהיו עוד הכרזות בקרוב", מבטיח זהבי.

לדבריו, הנציגות הישראלית עובדת צמוד עם סטארט-אפים ישראלים, במטרה לסייע להם לעשות מוניטיזציה (לייצר הכנסות) למוצר שהם מפתחים. "היזמים הישראלים טובים בפיתוח מוצר ואפילו בשיווק, אבל לעשות מזה כסף זה עדיין לא הצד החזק שלהם", הוא אומר. "אנחנו עובדים איתם במטרה לסייע להם בהבנת האתגרים העומדים מולם. סטארט-אפים בכל השלבים מגיעים אלי - מדובר בשוק הישראלי, אז זו לא בעיה להשיג את הסלולרי שלי".

לפתח את הסחר האלקטרוני בישראל

לדברי זהבי, פיי-פאל פותחת לסטארט-אפים דלת לעולם הגדול. פיי-פאל רכשה סטארט-אפ ישראלי ב-2008, Frauds Sciences, ב-170 מיליון דולר, וזהבי אומר כי "אני מקווה ומאמין שביום מן הימים החברה תרכוש עוד טכנולוגיות בישראל כי יש פה דברים מדהימים. אחד מהתפקידים שלי הוא לספר להם על חברות מעניינות שאני פוגש".

כך, כשתומפסון היה בישראל בחודש מאי השנה, זהבי הפגיש אותו עם כ-10 סטארט-אפים ישראלים, בהם Fiftyone, המסייעת למותגים גדולים כמו GAP ו-Macy's, לנהל את אסטרטגיית המסחר האלקטרוני שלהם מחוץ לשוק האמריקני, וקליק-טייל, המסייעת לבעלי אתרים לצפות בהתנהגות של הגולשים שלהם.

לגבי היקפי הסחר האלקטרוני בישראל, זהבי אומר כי "אין פה באמת סחר אלקטרוני, והמטרה היא לקדם את הענף. היקף המסחר האלקטרוני עומד על 1% מסך התשלומים בישראל, בהשוואה לשיעור של 5%-7% במדינות המפותחות, אז יש לנו עוד לאן להתפתח. כשהיקפי הסחר האלקטרוני בישראל יגדלו, אני בטוח שגם פיי-פאל תרוויח מכך".