רגע לפני הממצאים בלוויתן: טורבוביץ' מממש בכ-32 מיליון שקל

יו"ר דלק אנרגיה מכר 2.7 מיליון מיחידות ההשתתפות באבנר בכ-7.1 מיליון שקל ועוד 1.6 מיליון מיחידות ההשתתפות של דלק קידוחים בכ-25 מיליון שקל ■ הרוכש: יצחק תשובה

זמן קצר לפני סיום קידוח האקספלורציה באתר לוויתן מבצע יורם טורבוביץ', יו"ר חברת דלק אנרגיה, מהלך. החברה הודיעה הבוקר (א') לבורסה כי טורבוביץ' מכר 2.72 מיליון מיחידות ההשתתפות בשותפות אבנר בכ-7.1 מיליון שקל (במחיר של 2.627 שקל ליחידה) ועוד 1.6 מיליון מיחידות ההשתתפות של דלק קידוחים יהש בכ-25 מיליון שקל (ב-15.6 שקל ליחידה). המדובר בעסקת בעלי עניין במסגרתה נמכרו היחידות לקבוצת דלק בבעלותו של איש העסקים יצחק תשובה.

חשוב לציין כי גם לאחר המימושים האחרונים טורבוביץ' ממשיך להחזיק 14.5 מיליון יחידות השתתפות של אבנר בשווי של כ-39 מיליון שקל, וכ-1.6% מהיחידות של דלק קידוחים בשווי של כ-137 מיליון שקל.

בשבוע שעבר דיווחנו כי ממצאים ראשוניים מקידוח "לוויתן" יפורסמו כבר במהלך המחצית השנייה של החודש הבא, אם תימשך ההתקדמות בקצב הנוכחי - כך מעריכים גורמים מקצועיים הקשורים לקידוח. מדובר בהקדמה של לוח הזמנים המקורי שלפיו היו הממצאים אמורים להתפרסם רק בדצמבר.

גורמים בשוק העריכו כי הסיבה לשינוי היא התקדמות מהירה מהצפוי בקידוח עד כה. יחד עם זאת, הדגישו גורמי מקצוע כי המועדים אינם סופיים ועשויים להשתנות בהתאם לקצב ההתקדמות בשלבים הבאים בפרויקט. קידוח "לוויתן" שהחל לפני 10 ימים הגיע כבר לעומק של כ-1,000 מטרים מתחת לקרקעית הים בנקודת הקידוח.