לשכת עוה"ד גנזה תלונה נגד נאמן בעניין הרפורמה בהוצל"פ

במכתב ששיגרה הלשכה למתלונן, יוסף הרמן, היא מותחת ביקורת חריפה על כך שנמנע מלדווח במסגרת תלונתו נגד נאמן כי המתלונן עצמו הוא חייב המצוי בהליכי הוצאה לפועל

ועדת האתיקה של מחוז תל-אביב בלשכת עורכי הדין החליטה לגנוז את התלונה שהוגשה נגד שר המשפטים, יעקב נאמן, בנוגע לפעילותו במסגרת הרפורמה בהוצאה לפועל.

במכתב ששיגרה הוועדה בראשות אפרים נוה למתלונן, יוסף הרמן, היא מותחת ביקורת חריפה על כך שנמנע מלדווח במסגרת תלונתו נגד נאמן כי המתלונן עצמו הוא חייב המצוי בהליכי הוצאה לפועל, וכי טענותיו המופיעות בתלונה נדחו בעבר פעמים רבות על-ידי רשמי ההוצאה לפועל.

התלונה נגד נאמן הוגשה לפני כ-3 חודשים, בטענה כי שר המשפטים "מציג נאמנות לעורכי הדין המייצגים זוכים בהוצאה לפועל ועוברים על החוק יום-יום ולקומץ קטן של עורכי דין ובנקים".

לדברי המתלונן, השר השיב לשאילתה שהוצגה לו בכנסת באמצעות נתונים כוזבים. המתלונן אף ציין כי נאמן הוא בעליו של משרד עורכי דין עצמאי בתל-אביב זה שנים רבות, ודרש להוציאו משורות הלשכה.

"הגם שנאמן הוא עורך דין החבר בלשכת עורכי הדין וככל עורך דין כפוף לדין המשמעתי", נכתב בהחלטת ועדת האתיקה, "הרי שהפעולות המיוחסות לו בתלונה בוצעו במסגרת תפקידו כשר המשפטים וכחבר הממשלה, וקיימת חזקת תקינות לפעולת הרשות השלטונית". הכתובת לתקוף את פעולות הממשלה, נמסר בהחלטה, איננה במסגרת הדין המשמעתי של עורכי הדין.

גם לגופן של הטענות לא מצאה ועדת האתיקה ממש בתלונה. לדברי הוועדה, נאמן מסר לה בתגובה לתלונה כי בתשובה לשאילתה בכנסת הסתמך על נתונים שהעבירה לורשות האכיפה והגבייה עצמה.

ממכתב שהעביר יו"ר רשות האכיפה, דוד מדיוני, עולה כי המתלונן הרמן "מוכר למערכת ההוצאה לפועל זה שנים", הגיש בעבר תלונות רבות שנענו הן על-ידי מערכת ההוצאה לפועל והן על-ידי הנהלת בתי המשפט, ותלונותיו מתייחסות לתיקים פתוחים המתנהלים נגדו. "מתחייב היה שנתונים אלה יצוינו בפנייתך אלינו", כתבה לו ועדת האתיקה, "אך לא טרחת לעשות כן".

מלשכת השר נאמן ומרשות האכיפה והגבייה לא נמסרה תגובה.