שיא חדש בבורסה כבר אמרנו? בזק עלתה 1.9% לקראת הדו"ח

המחזור הסתכם בכ-1.9 מיליארד שקל ■ נתון מאקרו חזק בארה"ב הביא להתחזקות העליות לקראת הסיום ■ טבע ובזק יפרסמו מחר בבוקר את דו"חותיהן הרבעוניים

הבורסה באחד-העם נסחרה היום (ב') במגמה חיובית, כאשר מדד המעו"ף התחזק לקראת סיום המסחר בעקבות פרסום נתון מאקרו חזק בארה"ב והמשיך לשבור שיאים. מחזור המסחר בת"א הסתכם בכ-2 מיליארד שקל.

המסחר התנהל בהמתנה דרוכה לקראת פתיחת שבוע מסחר קריטי בוול סטריט ולשבוע עמוס באירועים: החלטת הריבית של הפדרל ריזרב והצעדים להקלה כמותית שעליהם צפוי להודיע הבנק המרכזי וכן בחירות אמצע הקדנציה בהן צפוי לאבד הנשיא אובמה את הרוב הדמוקרטי בבית הנבחרים.

בארה"ב, כאמור, פורסם ב-16:00 שעון ישראל נתון מדד מנהלי הרכש למגזר היצרני בארה"ב שהציג עלייה מפתיעה. המדד עלה בחודש אוקטובר לרמה של 56.9 נקודות לעומת רמה של 54.4 נקודות בחודש ספטמבר. מדובר בקצב העלייה המהיר ביותר בהשוואה לחודש הקודם. המדד הפתיע לטובה לעומת תחזיות האנליסטים שדיברו דווקא על ירידה ל-54 נקודות.

המשקיעים בתל אביב ממתינים לדו"חות של לענקית הגנריקה טבע , אשר צפויה לפרסם את תוצאותיה הרבעוניות מחר טרם פתיחת המסחר. טבע למעשה פותחת את עונת הדו"חות לרבעון השלישי בקרב חברות המעו"ף, והיא צפויה, על פי קונצנזוס האנליסטים, לדווח על רווח של 1.27 דולר למניה על הכנסות של 4.37 מיליארד דולר. לפי האנליסטים, טבע אמורה לספק תחזית לרבעון הרביעי של השנה של רווח של 1.3 דולר למניה על הכנסות של 4.59 מיליארד דולר.

גם בזק תפרסם מחר בבוקר את דו"חותיה. ערן יעקובי, סמנכ"ל מחקר בדש ברוקראז', מעריך שהחברה תציג הכנסות של 3 מיליארד שקל - הרבעון החזק ביותר בשנה. הרווח הנקי צפוי להיות 565 מיליון שקל, שיחולק כדיבידנד ברבעון הבא.

אורכית מזנקת לאחר זכייה בחוזה משמעותי בהודו

קבוצת דלק הודיעה היום לבורסה כי היא שוקלת לרכוש את חברת רודשף הבריטית מדלק נדל"ן , חברה אחות של הקבוצה. רודשף מפעילה תחנות שירות בכבישים מהירים באנגליה ואם העסקה תצא לפועל קבוצת דלק לא תשלם לדלק נדל"ן במזומן, אלא בדרך של קיזוז חובות של דלק נדל"ן לקבוצת דלק שלצידם משועבדות 24% ממניות החברות הזרות המחזיקות ברודשף.

מכתשים אגן המשיכה להיסחר על רקע ההערכות השוק כי העסקה למכירתה לכימצ'יינה הסינית קרובה. אתמול נחשף ב"גלובס" על חתימת הסכם ההתייעלות בחברה בין העובדים להנהלה, במסגרתו יפרשו 200 עובדים מרצון.

אמיר פוסטר, אנליסט כימיה בדש ברוקראז', מזהיר היום מפני עליית הרכיב הספקולטיבי במניית כי"ל . פוסטר מעריך את מחירו המייצג של האשלג בכ-370 דולר לטון, אשר גוזר מחיר יעד של כ-48 שקל בלבד למניית כי"ל, לעומת 56 שקל בבורסה כעת (ירידה של כ-14%). המחיר המייצג של האשלג גוזר רווחיות תפעולית של כ-45% מפעילות האשלג של החברה, שהיא המייצגת לטווח הארוך לדעתו של פוסטר.

אין רגע דל בשותפות חיפושי וקידוחי הנפט והגז הטבעי מודיעין של צחי סולטן ונוחי דנקנר. השותפות דיווחה היום לבורסה כי המפעיל התקשר בהסכם לביצוע סקר סייסמי תלת מימדי ברשיון "גבריאלה". הרשיון משתרע מצפון לאשדוד ועד לנתניה, במים הרדודים של הים התיכון. הסקר מתוכנן להתחיל עד סוף שנת 2010 , צפוי להימשך כחודש ומתוכנן לכסות שטח של כ-510 קמ"ר. עוד עדכן המפעיל כי עלותו המשוערת של הסקר הינה כ-4.9 מיליון דולר. להערכת המפעיל, יידרשו כ-6 חודשים להשלמת ניתוח תוצאות הסקר.

חברת אורכית הודיעה היום כי תיקח חלק בפרוייקט גדול של חברת BSNL ההודית להקמת רשת תקשורת גדולה בתת היבשת. היקף הפרוייקט כולו מוערך במספר מיליארדי דולרים. אורכית הודיעה היום כי קיבלה הזמנה למוצרי ה-CM-4000 מידי אלפיון, לצורך הפרוייקט של BSNL באמצעות חברת ITI.

אולטרה שייפ המשיכה לאבד גובה, לאחר שאתמול קרסה מעל 30%. ה-FDA דרש מהחברה מידע נוסף וניסוי קליני, ועד אז מעכב מנהל התרופות והמזון האמריקני את בקשת החברה לקבלת אישור שיווק מכשיר הקונטור בארה"ב.

הממונה על עינייני הנפט במשרד התשתיות הלאומיות הודיע אמש על הארכת תוקפו של רישיון שרית עד ל-9 בנובמבר, שמציין את תום שבע שנים מיום קבלת הרישיון. נכון לעכשיו, לפידות מחזיקה ב-52.5% מהזיכיון ברישיון, כאשר היא קשורה בהסכמים למכירת 20% מהזכויות לספן וליולי חיפושי נפט (10% לכל אחת). בנוסף, רציו יהש מחזיקה בנתח של 25% מהזיכיון ברישיון ומודיעין מחזיקה ב-22.5% הנותרים.

הזדמנות ישראלית הוסיפה להיסחר לאחר החשיפה אתמול ב"גלובס" כי היא נמצאת במגעים לרכישת 10% מהזכויות בהיתר החיפושים המוקדם "דניאל". מדובר במגעים לקראת הסכם אופציה דומה לזה שחתמה שותפות מודיעין עם ישראמקו לפני עשרה ימים.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]