אחיינו של הפרסומאי אילן שילוח: הוא השתלט על ביתי במירמה

רונן פרידמן מבקש מביהמ"ש להוציא צו נגד שילוח ונגד משרד הפרסום מקאן-אריקסון שימנע מהם לבצע פעולה משפטית בבית ■ שילוח: "הטענות שקריות וחסרות בסיס עובדתי"

סכסוך משפטי וחילופי האשמות במשפחתו של הפרסומאי אילן שילוח: אחיינו של שילוח, רונן פרידמן, ואשתו שרון הגישו היום (ב') לבית המשפט המחוזי במחוז מרכז בקשה דחופה למתן צו מניעה זמני נגד שילוח וחברת הפרסום שבבעלותו, מקאן-אריקסון, בטענה כי הם השיגו במירמה את חתימותיהם של בני-הזוג פרידמן וכך משכו לטובתם את ביתם של בני-הזוג באבן-יהודה.

בני-הזוג פרידמן מבקשים מבית המשפט להוציא צו מניעה לביצוע פעולה משפטית כלשהי בביתם על-ידי הנתבעים.

בני-הזוג פרידמן טוענים באמצעות עו"ד רנה שיבולת כי בחודש מאי השנה ניאות שילוח, בעקבות פנייתו של פרידמן, להשקיע כספים בחברת ליתם הנדסה שבבעלותו של פרידמן, לאחר שזו נקלעה לקשיים כלכליים. לדברי התובעים, שילוח ומקאן-אריקסון השתלטו במהירות על ליתם והבטיחו לפרידמן "להעלות אותה על דרך המלך".

לטענתם, בתמורה לתמיכתו בחברה, שכנע אותם שילוח למכור לו את דירת מגוריהם בתמורה הוגנת, ולשם כך החתים אותם על מסמכים שנראו כמסמכים המייפים את כוחה של עו"ד אן נחום, פרקליטתו של שילוח, לבצע את מכירת הבית לשילוח.

לדבריהם, שילוח הוסיף כי המכירה היא צעד פורמלי בלבד, וכי בני-הזוג פרידמן יורשו לגור בביתם. הבית יהיה רשום בנאמנות על-שם שילוח כפיקדון עבורם, ובתום שנתיים יוכלו לרכוש אותו ממנו חזרה.

"למבקשים סופר כי הם חותמים על הסכמה למכירת ביתם, בכפוף לכך ששילוח ימשיך להיות שותף פעיל בחברה ויגרום להתממשות תחזיותיו האופטימיות לגביה", נטען בבקשה.

עוד נטען כי שילוח הצהיר בין היתר כי "המהלך דרוש לו באופן אישי, כיוון שבחברת מקאן-אריקסון נוצרה בעיה של טענות קשות נגדו, בשל העובדה שהוא השקיע את כספיה בחברה השייכת לאחיינו".

"הפרת התחייבות"

לטענת בני-הזוג פרידמן, כעבור ימים מספר התברר להם כי שיעבוד ביתם היה בתמורה להבטחת-שווא של שילוח. לטענתם, בניגוד למצג-השווא שהביא בפניהם, הוא סגר את החברה וניתק איתם כל קשר.

עוד טוענים המבקשים כי במהלך השתלטות שילוח ומקאן-אריקסון על ליתם, "נטלו המשיבים שלא כדין 616 אלף שקל המיועדים לליתם, אך לא הזרימו לחברה את תמורתם, תוך הפרת התחייבות כלפיה".

עוד כתבו המבקשים כי "זוהי מלחמתם של המבקשים בגוף כלכלי חזק ביותר וביו"ר שלו, הוא אילן שילוח, השולטים במערכות רבות במדינה באמצעות העובדה שמקאן-אריקסון מחזיקה ב-50% משוק הפרסום בישראל".

בא-כוחו של אילן שילוח, עו"ד דן להט, מסר בתגובה: "לפני מספר חודשים העמיד אילן שילוח הלוואה לרונן פרידמן, קרוב משפחתו, לאחר שזה האחרון נקלע למשבר כלכלי מתמשך וביקש את עזרתו. פרידמן התגלה כאיש לא ישר; טענותיו הן שקריות וחסרות כל בסיס עובדתי, ובאו במטרה להתנער מהתחייבויותיו הכלכליות ולפגוע בשמו הטוב של אילן שילוח". (2086/11/10).