ת"א סגרה את המסחר במגמה מעורבת, המעו"ף איבד גובה

טבע דיווחה על רווח שיא של 1.18 מיליארד דולר אך הותירה את תחזית הרווח ללא שינוי ■ בזק הרוויחה 588 מיליון שקל וסיכמה הכנסות של 3 מיליארד שקל ■ מדד הבנקים מטפס ב-1%

בורסת ת"א חתמה את יום המסחר היום (ג') במגמה מעורבת עם נטיה לירידות קלות. המסחר בת"א התנהל רוב שעות היום באותה מגמה כאשר מדד הבנקים רשם עלייה של כ-1%. המסחר התאפיין גם היום בהמתנת המשקיעים בת"א להתפתחויות בוול סטריט היום ומחר. המסחר בבורסות אסיה התנהל היום במגמה מעורבת, לאחר סגירה מעורבת בוול סטריט אמש ועל רקע העלאת ריבית מפתיעה באוסטרליה. גם באירופה המגמה מעורבת. היום, נזכיר, מתקיימות הבחירות לקונגרס ולסנאט בארה"ב.

המסחר בוול סטריט אתמול, שהתאפיין בתנודתיות בין הטריטוריה החיובית לשלילית, הסתיים במגמה מעורבת. העליות שהגיעו בתחילת יום המסחר לכ-1%, שינו כיוון והמגמה הפכה לשלילית לאחר סגירה חיובית באירופה ועל רקע התחזקותו של הדולר כנגד המטבעות המובילים. בשעה האחרונה נרשמה התאוששות מסויימת והסגירה היתה מעורבת כאמור. המשקיעים מצפים בעצבנות רבה הן לבחירות מחצית הכהונה שיתקיימו היום והן לסבב נוסף של הרחבה מוניטרית, עליו צפוי ה'פד' להודיע ביום ד' ולקינוח, בסוף השבוע, לדו"ח התעסוקה.

"יש בבירור אווירה של המתנה להתפתחויות בשווקים. הסוחרים והמשקיעים מעדיפים להמתין לתוצאות הבחירות בארה"ב ולהודעה של הפדרל ריזרב, לראות את התגובה של השווקים לפני שהם מחליטים מה לעשות", אמר לבלומברג פארק יונג יאול, מנהל השקעות בסיאול.

בחזרה לישראל. השביתה הכללית במשק נמנעה בדקה ה-90: לפנות בוקר הגיעו משרד האוצר וההסתדרות להסכם שכר במגזר הציבורי לאחר יותר מ-12 שעות של מו"מ מרתוני. בבסיס ההסכם יקבלו עובדי המדינה תוספת שכר של 6.25% לתקופה של 3.5 שנים ובכך הוסר סופית איום השביתה שהייתה אמורה להתחיל הבוקר. ב"גלובס" דווח כבר אתמול על מתווה הסדר בין האוצר להסתדרות.

אתמול בבורסה בתל-אביב מדד המעו"ף התחזק לקראת סיום המסחר בעקבות פרסום נתון מאקרו חזק בארה"ב והמשיך לשבור שיאים. מחזור המסחר בת"א הסתכם בכ-2 מיליארד שקל.

טבע ובזק פרסמו דו"חות

ענקית הגנריקה טבע סיפקה, כרגיל, את הסחורה. החברה רשמה שיא ברווח הנקי (על בסיס non-GAAP) של 1.182 מיליארד דולר או 1.3 דולר למניה, עלייה של 47% בהשוואה לרווח הנקי ברבעון השלישי של 2009. התוצאות מכות ב-3 סנט את תחזיות האנליסטים, אשר ציפו כי טבע תדווח על רווח של 1.27 דולר למניה. טבע אומנם מדווחת על מכירות שיא של 4.25 מיליארד דולר עלייה של 20% לעומת הרבעון המקביל ב-2009, אולם הן פספסו את תחזיות האנליסטים למכירות של 4.37 מיליארד דולר. משך מרבית שעות היום רשמה המניה עליות קלות - אך לבסוף חתמה בירידות.

גם בזק פרסמה הבוקר את דו"חותיה. קבוצת התקשורת הגדולה בישראל, הרוויחה 588 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה הודות לצמיחה של 3.7% בהכנסות (שהסתכמו ב-3 מיליארד שקל). התוצאות עמדו בציפיות האנליסטים.

שותפות ישראמקו דיווחה הבוקר כי דויטשה בנק פנה לשותפות בבקשה להארכת תקופת הבלעדיות שהוענקה לו להעמדת הלוואת גישור לשותפות בסך של כ-350 מיליון דולר לצורך ההשקעה בפיתוח פרוייקט "תמר", בתקופה נוספת וזאת לצורך השלמת הבדיקות בקשר עם תכנית הפיתוח המוצעת. ישראמקו והבנק הגיעו להסכמה כי תקופת הבלעדיות תוארך עד לסוף השנה.

אתמול דיווחנו שועדת הרישיונות של בנק ישראל אישרה לבנק הפועלים להתמודד על רכישת ADA BANK הטורקי. זאת, לאחר שהפועלים הציג את תוצאות הבדיקה המשפטית המאפשרת מיזוג בין ADA לבין בנק פוזיטיף, כך שפוזיטיף יוכל לקבל את הרישיון להיתר הפיקדונות של ADA.

חברת נובה הציגה הבוקר דו"ח חזק לרבעון השלישי. החברה דיווחה על רווח נקי של 7.3 מיליון דולר, 0.27 דולר למניה. זאת בהשוואה לרווח נקי של 1.7 מיליון דולר, או רווח מדולל של 0.08 דולר למניה ברבעון השלישי של 2009, ורווח נקי של 4.7 מליון דולר, או רווח מדולל של 0.18 דולר למניה, ברבעון השני של 2010.

חברת הביומד הישראלית פרוטליקס דיווחה הבוקר על הצלחה. מדובר ב-15 חולים במחלת הגושה, שהחליפו את התרופה שהם מקבלים, ה-imiglucerase של חברת ג'נזיים, ב-Taliglucerase Alfa של פרוטליקס. ההחלפה תועדה במשך 9 חודשים תחת פרוטוקול של ה-FDA האמריקנית.

טאואר הגיבה בעליות על רקע הודעת החברה היום על זימון מסיבת עיתונאים ליום ה' הבא, ה-11 בנובמבר, לציון פרסומן של התוצאות הכספיות של החברה לרבעון השלישי של השנה. במסיבת העיתונאים ישתתפו מנכ"ל החברה ראסל אלוונגר וסמנכ"ל הכספים שלה, אורן שירזי.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]