חשש מקיצוץ מחצית מתקציב חברת חדשות ערוץ 2 ב-2011

אם יוחלט כי חברת החדשות לא שייכת לקשת ורשת, הזכייניות עשויות ל"ייבש" את החברה * חבר דירקטוריון חדשות ערוץ 2, דב גולדברגר: "אני חושש שהחברה תתפרק"

ההחלטה כי חברת חדשות ערוץ 2 לא שייכת לרשת ולקשת תביא לקיצוץ דרמטי בתקציב החברה. ל"גלובס" נודע כי בשיחות שהתקיימו באחרונה בקרב זכייניות ערוץ 2 עלתה האפשרות כי גורמים בזכייניות יבקשו להקטין בכ-50% את תקציב החברה, העומד כיום על כ-90 מיליון שקל בשנה.

הקיצוץ עשוי להתרחש אם יעבור חוק הרשות השנייה החדש ויוחלט כי החברה תעמוד למכרז בקרב גורמים שונים בשוק שיבקשו רישיון. במקרה זה עשויות קשת ורשת להחליט "לייבש" את החברה.

בתוך כך, השבוע תתכנס בראשונה ועדה מיוחדת של דירקטוריון חדשות ערוץ 2 שהוקמה לטיפול במשבר. ל"גלובס" נודע כי הדירקטוריון החליט בשבוע שעבר בישיבה שעסקה בנושא להקים ועדה מיוחדת שתרכז מידע בנושא ותפעל לכך שהחברה תעוגן בחוק כשייכת לרשת ולקשת, מה שיבטיח את המשך קיומה לאחר המעבר לרישיונות בשנת 2012.

"אני מוטרד שחברת החדשות של ערוץ 2 - שנמצאת במעמד של חברה עצמאית, חזקה וטובה עם עיתונאים רציניים - תיפגע", אמר ל"גלובס" חבר דירקטוריון חדשות 2, דב גולדברגר.

לדברי גולדברגר, איש חינוך המשמש כנשיא הקריה אקדמית באור-יהודה, "אני חושש שהחברה תתפרק ברגע שקשת ורשת ייאלצו להקים חברות נפרדות (במקרה שכל אחד מהגופים יקים ערוץ משלו - ל"א) וכל אחת תקים חברת חדשות קטנה. אין סיכוי שזה יהיה בעוצמות של חברת החדשות של היום, ודאי לא באיכות האנשים. הציבור ייפגע, ואנשים מנוסים ומוכשרים יפסידו את עבודתם. מצער אותי כאיש ציבור שאנשים שצברו ידע וניסיון ימצאו את עצמם בחוץ ויחפשו מקום עבודה חדש".

גולברגר אמר כי הוועדה שתתכנס השבוע תבקש להכיר את העובדות - משפטית ופוליטית - ולהתמודד עם זה. "מבחינתנו, למצוא דרך שחברת החדשות תשמור על עוצמתה זה הדבר הכי טוב שיכול לקרות", אמר, "אם יעברו לשיטת הרישיונות, היה הכי רצוי למצוא דרך שגם במעבר זה החברה תמשיך להיות בבעלות שני הזכייניות".

על-פי ההערכות המתחזקות בשוק, באוצר ובמשרד התקשורת מנסים למצוא דרך שתאפשר לרשת ולקשת למכור אחת לשנייה את חלקה בחברה, כאשר החברה המוכרת תוכל להמשיך ולקנות תכנים מהחברה.