הסוד שמודיעין מסתירה ממשקיעיה

מי שלח אתמול לשוק זרם היצע שהיכה במניה וטלטל את הסקטור כולו? ומי ירוויח מזה?

כבר חודשים, מאז הנפקת מודיעין בחודש יוני, מנסים המשקיעים לדלות מידע לגבי המאגרים בשטחי רשיונות הקידוח "שרה" ו"מירה", שבהן מחזיקות החברות מודיעין והכשרת הישוב, באמצעות חברת הבת 'הכשרה אנרגיה' והשותפות הנכדה עמנואל שעומדת לצאת בהנפקה בקרוב.

הכול תוהים על פענוח הסקרים בשטחים אלו, ומנסים לדלות כל פיסת מידע אפשרית, מכול מקור ובעיקר מבעלי העניין - ואין. אתמול קיבלו המשקיעים סטירת לחי מצלצלת.

עד לרגע כתיבת שורות אלו לא ברור מי שיחרר ומי קלט סחורה אתמול במניית מודיעין, שאט אט כובשת - לכל הפחות במחזוריה ובעניין שהיא מרכזת בתקשורת ובקרב משקיעים - את מעמד מניית העם.

את תחילת המסחר אתמול החלה מודיעין בירידות מינוריות, על רקע המתנת המשקיעים לפרסום הדו"חות ובהם מידע על פענוח סקרי "שרה" ו"מירה". עם פרסום הדוחות, הסתבר למשקיעים כי לבעלי המניות ביה"ש מודיעין יש זמן, והם לא מתכוונים לגלות הרבה, ואז המניה החלה לצלול.

"השותפים ברישיונות פועלים להשלמת פעולות עיבוד מתקדמות ופיענוח סופי של הסקר
הסייסמי התלת מימדי שבוצע בשטח הרישיונות", נכתב בדו"ח.

"לאור קצב ההתקדמות של פעולות העיבוד והפענוח, בוחנת השותפות המוגבלת בימים אלה את לוחות הזמנים לביצוע הפעולות המפורטות בס"ק ו'-ז' לעיל", התפתלו אנשי מודיעין, וכדי לערפל עוד קצת את התמונה הוסיפו כי "בין היתר נשקלת אפשרות להציע לשותפיה ברישיונות לפנות לממונה בבקשה לקבלת דחייה של מספר חודשים בביצוע הפעולות האמורות", ונדמה לי שזה מה שהפיל בסופו של יום המסחר, את המנייה ב-16.42%.

קדחת השמועות בפורומים השונים של שוק ההון החלה להתפשט במהירות, ושיירת הספקולציות על התנהלותה התמוהה של מודיעין בעבר יצאה לדרך.

היה מי שנזכרו שלפני כ-5 חודשים הצליחה מודיעין לגייס 188 מיליון שקלים בביקושי יתר וזאת אחרי ששער המניה, לפני ההנפקה, צנח ממחיר 3.9 אג' ל-2.7, וזאת כדי להנפיק בסופו של דבר בשער 2.9.

על רקע המהלך הזה - תהו מי שתהו - האם לקראת הנפקת עמנואל של הכשרת הישוב (שמועדה עדיין לא ברור, אבל הוא ממשמש ובא) אשר מחזיקה בשטחי מודיעין, מנסה מישהו שוב להוריד שערים כדי להנפיק ובזול.

אחרים תהו לגבי מבנה המאגר והפוטנציאל שלו.

חברת IPC וחברת בונטאן הקנדית, הנסחרת מעבר לדלפק בארה"ב ומחזיקה בשטחי שרה ומירה באמצעות IPC, פרסמו כל אחת בנפרד תוצאות ממצאים לגבי המאגרים, בדוחות שערכה חברת המחקר צ'פמן.

הדוחות התבססו על נתוני הסקרים הדו-ממדיים הישנים (2D) שנערכו בקידוח, בצירוף התוצאות הראשוניות והגולמיות מהסקר הסייסמי התלת-ממדי (3D).

דוחות אלה מעריכים כי בשטחי הרישיונות "מירה" ו-"שרה" קיים פוטנציאל לתגליות גז בהיקפים הקטנים אך במעט מאלה שנמצאים במאגרים הסמוכים, "דלית" ו"תמר" של ישראמקו ודלק, וששווי התגליות במירה ושרה עשוי להגיע אף הוא למיליארדי דולרים.

את גודל מאגר הגז הטבעי במירה העריכו הדוחות ב-4.24 TCF טריליון רגל מעוקב ובשרה1.47 TCF טריליון רגל מעוקב.

מודיעין התנערה מדיווחים אלה וטענה בפרסומים השונים כי "על פי ניתוח היועצים המקצועיים של השותפות לא ניתן להסיק מהעיבוד הראשוני מסקנות לגבי קיום מאגרים בשטח הרישיון וגודלם וכשיתקבל בידי השותפות מידע משמעותי חדש בקשר לרישיונות, היא תדווח". מודיעין הקפידה להכריז כי פרסומי צ'פמן נעשו ללא ידיעתה ושלא על דעתה.

כך או אחרת, אתמול סיפקה מודיעין למשקיעים שיעור מאלף בשוק ההון. כל סקטור הגז חטף סטירת לחי מצלצלת, שסביר להניח תיחרט בזיכרון המשקיעים, ונשאלת רק עוד השאלה - מי בסופו של דבר יגזור את הקופון השמן מכך.

הכותבת משקיעה פרטית אשר עשויה להחזיק בניירות עליהם היא כותבת