עזוב את בג"ץ, רועי ורמוס

קח את ה-50 מיליון ואת ארגזי הקרטון ולך הביתה - האצילות מחייבת שכך תנהג

המנכ"ל הכל-יכול של "פסגות", הרובין הוד של החוסכים הקטנים, צריך עכשיו מישהו שיציל אותו. בצר לו מאוד פנה רועי ורמוס לבג"ץ, כתובת מתבקשת למישהו שמרגיש שנעשה לו עוול גדול.

האמת, עשו לורמוס "שמיכה". אף שופט עוד לא קבע שהיה לו מושג על מה שנעשה בחשבון הנוסטרו של בית ההשקעות, שהוא עבר איזושהי עבירה פלילית, אבל פסק הדין כבר ניתן על-ידי פרקליטות המדינה: בהסדר הטיעון שנחתם בינה ובין קרן אייפקס, הבעלים החדשים, סוכם כי התיק ייסגר עבור כופר גדול - בתנאי שורמוס, שרק לפני פחות משנה היה מיועד להוביל את החברה לפחות עוד 18 חודשים תחת זהבית כהן, יעוף הביתה.

הכוכב הגדול של שוק ההון הפך בין ערב שבת אחד למוקצה מחמת מיאוס, שעיר לעזאזל, אחד צריך להיפטר ממנו כאילו היה נגוע במחלה ממארת.

אז ורמוס פנה לבג"ץ כדי שהצדק ייעשה וייראה. הוא רוצה שהשופטים יכריחו את אייפקס לנהוג בו כחף מפשע, עד ואם שיוגש נגדו כתב אישום בהליך הפלילי המתנהל עדיין בפרשה. אבל הוא לא מבין שזו לא הדרך.

גם אם בג"ץ יפסוק לטובת ורמוס ויעשה את הצדק לפי דעת הרבים שחושבים שהוא הקורבן בפרשה - ורמוס לא יוכל להמשיך לתפקד תחת דירקטוריון שמואס בו. מה תהיה מנת חלקו במציאות כזו? בעיקר תסכול, סבל ועוגמת-נפש.

הפנייה לבג"ץ מובנת אך מיותרת. מי שמגיע לתפקיד בכיר בצבא או בעסקים הוא לבד בפסגה, ואין לו עם מי לחלוק את האחריות. וכמו שורמוס יכול היה להשתמש בתפקידו הרם כדי להאדיר את שמו, הוא צריך עכשיו להכניס את חפציו לארגזי הקרטון, לקחת את 50 מיליוני השקלים שקיבל - ופשוט ללכת הביתה. בינתיים בשקט.

עוד תהיה לו ההזדמנות לבוא חשבון עם מי שעשה לו עוול ולהילחם על שמו הטוב.

האצילות מחייבת את ורמוס לעזוב - ועדיף שיעשה זאת בלי להיכנס למאבקים שיגרמו לעזיבה הזו להדהד ובקולות צורמים. מה גם שמתנהל נגדו עדיין הליך פלילי, שגם הוא צריך להסתיים, וקיומו ודאי שלא תורם לצד שלו במאבק.

מנכ"ל פסגות אולי מרגיש מובס כרגע, אבל הוא עדיין מאוד צעיר בגילו. יש לו קריירה שלמה לפניו. יכול להיות שכמו גבי רביד בזמנה, הוא ייאלץ לרדת למחתרת מקצועית ותקשורתית ולחכות להזדמנות הנכונה לעלות שוב על הסוס העסקי, וכמוה, להראות לכולם מאיפה משתין הדג.

בינתיים, במקום לנהל מלחמות משפטיות מיותרות, שרק יגרמו לעיסוק אינטנסיבי בתפקודו בזמן שכפיפיו התעברו במסחר באג"חים לכאורה - הוא צריך לקחת חופשה, לחיות טוב ולחכות לעיתוי המתאים.

אם ידבק במאבק לטיהור שמו, עלול רובין הוד ורמוס לגמור כמו דון קישוט.