כ-700 עובדים פוטרו בתעשייה המסורתית בחודשים יולי-אוגוסט

כך לפי נתוני התאחדות התעשיינים, שמראים גם האטה בקצב קליטת המועסקים בשל ירידה ביצוא

נתונים שפרסם היום (א') אגף הכלכלה בהתאחדות התעשיינים מצביעים כי בין החודשים יולי ואוגוסט השנה פוטרו כ-700 עובדים בענפי התעשייה המסורתית. ניתוח הנתונים בידי ראש האגף, רובי גינל, מעלה כי רוב העובדים שפוטרו, הועסקו בענפי הטכנולוגיה המסורתית, בהם מזון, טקסטיל, עץ ונייר, וזאת, אחרי שנה שבה דווקא חלה עלייה במספר המשרות המאוישות בתחומים אלה.

נתוני התאחדות התעשיינים מצביעים גם על סימנים להאטה בקצב קליטת העובדים בענפי הטכנולוגיה המעורבת-עילית, כמו כימיה, מכונות וציוד חשמלי. על פי התחזית של ההתאחדות, ההאטה בתחומים אלה צפויה גם בחודשים הבאים, וזאת אחרי גידול של כמעט 30% במספר המשרות הפנויות בתעשייה ברבע השני של 2010.

בהתאחדות התעשיינים קושרים את גל הפיטורין בתעשיות המסורתיות ואת ההאטה הכללית במשק, לירידה בשער הדולר ולשחיקה המתמשכת ברווחיות היצוא. יו"ר התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, שב היום וקרא לאוצר לפעול לחיזוק כושר התחרות של המשק הישראלי עם שוקי העולם: "האוצר חייב לדאוג לכלים שיחזקו את כושר התחרות, וזאת באמצעות הפחתת תשומות הייצור, הקלות במס והוזלת התעסוקה בארץ".

260 מיליון שקל למפעלים בפריפריה

בתוך כך, היום הודיע משרד התמ"ת כי מרכז ההשקעות אישר מתן מענקים בהיקף של 260 מיליון שקל ל-16 תוכניות להקמה או הרחבה של מפעלים בפריפריה. מענקים אלה יאפשרו כ-300 מקומות עבודה בצפון ובדרום.

כמחצית מהמפעלים שיזכו למענקי סיוע למען התרחבות או הקמה, נמצאים בקיבוצים, ושניים נוספים - בשדרות.