האקזיט של דני ברנר: קמור תרוויח 60 מ' ש' ממכירת נדל"ן

תזרים המזומנים החופשי שינבע לקמור מהעסקה בגרמניה צפוי להסתכם בכ-170 מיליון שקל

מניית חברת ההשקעות קמור עלתה היום ב-8%, לאחר שהודיעה כי היא צפויה לרשום רווח הון של כ-60 מיליון שקל לפני מס, בעקבות מו"מ למכירת פורטפוליו נכסים בגרמניה. לאחר העלייה נסחרת קמור בשווי של 160 מיליון שקל - נמוך מההון העצמי של החברה.

במסגרת העסקה המתגבשת, ימכרו קמור, בשליטת דני ברנר, ושותפתה, המחזיקות 50% כל-אחת במקבץ של ארבעה מבנים בעיר פרנקפורט בשטח של 7,469 מ"ר, את מלוא הזכויות בנכסים תמורת 115 מיליון אירו, כך שחלקה של קמור יסתכם ב-57.5 מיליון אירו. במידה ויתמלאו תנאים נוספים, תזכה קמור לתמורה נוספת של 1%-2%. תזרים המזומנים החופשי שינבע לקמור מהעסקה לאחר פירעון החוב הקשור אליה, צפוי להסתכם בכ-170 מיליון שקל.

מימוש הפורטפוליו בגרמניה מצטרף למכירת נכס נוסף אותה ביצעה קמור לאחרונה באותה מדינה. חברה-בת, שמוחזקת בשיעור של 50% על-ידי קמור, מכרה 60% מזכויותיה בנכס בברלין, המושכר לחברת דויטשה טלקום, בחוזה שצפוי להסתיים בסוף השנה. היות ולחברה-הבת היה גירעון בהון החוזר בסך של 14 כמו גם גירעון בהון העצמי, נקבעה תמורת המכירה בסכום סמלי, כך שלעסקה לא צפויה להיות השפעה מהותית על החברה.

ארבעה תחומי פעילות עיקריים

קמור, שנמצאת בשליטת אגרי (63.8%), היא חברת השקעות והחזקות המשקיעה במגוון חברות, ופועלת בארבעה תחומי פעילות עיקריים: רכב, צמיגים, נדל"ן וספנות. את המחצית הראשונה של השנה, סיימה קמור עם הכנסות של 450 מיליון שקל, עלייה של 7.1% ביחס לתקופה המקבילה ב-2009.

עם זאת, עלייה משמעותית בהוצאות התפעול והפסד שנבע משערוך נדל"ן, הוביל לכך שאת המחצית הראשונה של 2010 סיימה החברה בהפסד של 2 מיליון שקל, וזאת ביחס לרווח של 24.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הירידה בתוצאות נבעה מהרעה בפעילויות כל המגזרים, למעט מגזר הצמיגים, אשר למרות שההכנסות בו עלו ב-35% ל-59 מיליון שקל, הרווח בו נותר ברמה של 4.5 מיליון שקל. במגזר הספנות, בו פעילה החברה באמצעות שותפה יוונית, ירדו ההכנסות בכ-20%, ובהתאם גם הרווח של מגזר זה ירד ב-36%, ל-10.7 מיליון שקל.

בתוצאות פעילות הרכב, הנעשית על-ידי החברה הציבורית קמור מוטורס (64.2%), חלה ירידה של 13% ברווח ל-7 מיליון שקל, וזאת למרות שההכנסות במחצית הראשונה מפעילות זו רשמו עלייה של 7.9%.

בתחום הנדל"ן פעילה קמור באמצעות השכרת נכסים מניבים, במדינות מערב אירופה כגון גרמניה, שוויץ, הולנד ולוקסמבורג. במחצית הראשונה של השנה ירדו הכנסות מגזר זה ב-13.7% ל-20.6 מיליון שקל, אולם הרווח של פעילות זו נחתך בחצי ל-8.5 מיליון שקל, עקב שיערוך שלילי של שווי הנדל"ן בהיקף של 7.2 מיליון שקל.

קמור הייתה פעילה עד השנה גם בתחום הפיננסים, באמצעות אחזקת שליש מהבעלות על בית ההשקעות פרפקט. אולם במארס השנה החליטה למכור את החזקותיה בפרפקט לידי בכ-24 מיליון שקל בלבד.