הוארך מעצר הבכיר לשעבר בקופ"ח מאוחדת; חשוד במעילת ענק

יהודה עליאש חשוד כי ב-1998-2008, בעת שכיהן כמנהל אגף שיווק ופרסום בקופה, לקח שוחד מחברות שיווק ופרסום בהן כיהנו גיסיו ובתמורה העביר להן עשרות מיליוני שקלים ללא מכרז

בית משפט השלום בראשון-לציון האריך היום (ג') ב-5 ימים את מעצרו של יהודה עליאש, מנהל אזור ירושלים בקופת-חולים מאוחדת, החשוד כי בין השנים 1998-2008, בעת שכיהן כמנהל אגף שיווק ופרסום בקופה, לקח שוחד מחברות שיווק ופרסום בהן כיהנו בתפקידים בכירים שני גיסיו, אשתו ומקורבים נוספים.

"בהתחשב בחומר החקירה שהונח בפניי, נחה דעתי כי קיים חשד סביר כי החשוד מעורב בעבירות המיוחסות לו וכי ראוי ונכון לאפשר את מיצויה של החקירה", כתבה השופטת איטה נחמן בהחלטתה על הארכת המעצר של עליאש.

בית המשפט האריך היום גם את מעצריהם של החשודים הנוספים בפרשה. מעצר גיסו של עליאש, יוסף סניור, הוארך ב-5 ימים, ואילו מעצר גיסתו, מירב סניור, הוארך ביומיים.

הסכמים ללא מכרז

כזכור, עליאש נעצר אתמול (ב') לאחר חקירה סמויה שניהלה המשטרה במשך מספר חודשים, בחשד כי בין השנים 1998-2008, בעת שכיהן כמנהל אגף שיווק ופרסום בקופת-חולים מאוחדת וחלש על תקציבים של עשרות מיליוני שקלים, ניצל את מעמדו הרם וחתם על הסכמים עם החברות שבהן עבדו מקורביו, אישר העברת עשרות מיליוני שקלים אליהן, וזאת ללא קיום מכרזים, ומבלי שדיווח לממונים עליו במאוחדת על קשריו המשפחתיים והחברתיים באותן חברות.

עליאש חשוד כי חלק ארי מן הסכומים הללו הועברו במירמה, מבלי שניתן שירות בתמורה לכסף, וכאשר עליאש לוקח לכיסו הפרטי חלק מהכסף.

לעליאש מיוחסות עבירות של לקיחת שוחד, קשירת קשר לביצוע פשע, מירמה והפרת אמונים וקבלת דבר במירמה בנסיבות חמורות.

גיסיו חשודים בביצוע עבירות של תיווך בשוחד, קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במירמה ובעבירות מס והלבנת הון.

חקירתו של עליאש על-ידי המשטרה נעשית בשיתוף עם יחידות החקירה של רשות המסים.
המעצרים מהווים ככל הנראה המשך להליך ביקורת שעורך מבקר המדינה בקופת-חולים מאוחדת מראשית שנת 2008.

דו"ח המבקר לגבי קופת-חולים מאוחדת אמור להתפרסם בימים הקרובים, והוא צפוי להיות חמור במיוחד ולעסוק בשורה ארוכה של מעשים בלתי כשרים שבוצעו בקופה בשנים האחרונות.