"חידוש הפעילות של אפי אירופה מותנה בהרחבת המקורות"

אבי ברזילי, המנכ"ל הנכנס: "האקלים הכלכלי בשל לסוג פעילות הפיתוח שלנו, ובמיוחד במשרדים ומסחר"

התקדמות בהנפקת אפי אירופה, החברה הבת של אפריקה נכסים מקבוצת אפריקה שבשליטת לב לבייב. אמש פרסמה חברת הנדל"ן הפעילה במרכז ובמזרח אירופה מצגת, במסגרת רוד-שואו שהיא עורכת לקראת הנפקת 25% ממניותיה בבורסה ורשה בפולין.

"אמרנו בעבר שאנו שוקלים הנפקה, וכך גם היום, אך אין החלטה על המחיר והכמות שתונפק", אמר היום ל"גלובס" אבי ברזילי, המשנה למנכ"ל אפריקה נכסים, שמונה לאחרונה למנכ"ל אפי אירופה, במקומו של עופר לינצ'בסקי שעבר לנהל את חברת המטענים ממן. "בין היתר אנו מנהלים מו"מ עם משקיעים פוטנציאליים, ומכיוון שאנו מציגים בפניהם את החברה - פרסמנו את המצגת באתר הבורסה".

"פוטנציאל צמיחה משתנה"

לאפי אירופה 32 פרויקטים בשבע מדינות, בערים בלגרד, ברלין, בוקרשט, פראג, ריגה, סופיה, ורנה, קראקוב וורשה. "המדינות בהן אנו פועלים מאופיינות במצב שונה: מצד אחד צ'כיה ופולין מפגינות חוסן כלכלי גבוה, ומצד שני במדינות כמו בולגריה, רומניה וסרביה יש פוטנציאל צמיחה גבוה יותר בטווח הארוך, אך כעת הצמיחה שם איטית", מסביר ברזילי.

הפרויקטים הבולטים של החברה הם: קניון Cotroceni בבוקרשט, מתחם המשרדים איירפורט סיטי בבלגרד, קניון Palace Flora בפראג ו- Business Park Varna בבולגריה. בנוסף, יש לחברה שבעה פרויקטים למגורים בצ'כיה, פולין, בולגריה ולטביה. "האקלים הכלכלי בשל לסוג פעילות הפיתוח שלנו, ובמיוחד במשרדים ומסחר, אך לא במגורים בשלב זה", מציין ברזילי, ומוסיף כי "חידוש הפעילות מותנה בהרחבת המקורות".

אפי אירופה עדיין לא פרסמה את תוצאות הרבעון השלישי, אך את המחצית הראשונה של 2010 סיימה בצמיחה של 90% בהכנסות ל-27 מיליון אירו, בעוד שבשורה התחתונה נרשם הפסד של 2.5 מיליון אירו, לעומת רווח של 21 מיליון אירו בתקופה המקבילה. ההון העצמי (המיוחס לבעלי המניות) הסתכם ב-198 מיליון אירו, והיקף ההתחייבויות היה 987 מיליון אירו. עלויות השלמת הפרויקטים שבצנרת מסתכמות ב-257 מיליון אירו.