הממונה על הנפט האריך את רשיון "שרית" עד ה-2 בינואר

שחקן החיזוק החדש של לפידות חלץ: הממונה על הנפט הקודם, הגיאולוג ד"ר יחזקאל דרוקמן, יספק לשותפות שירותי ייעוץ גיאולוגי, ליווי סקרים סיסמיים ועוד

השותפות ברשיון "שרית" יכולות לנשום לרווחה היום (ה') לאחר שהממונה על ענייני הנפט והגז במשרד התשתיות הלאומיות, יעקב מימרן החליט להאריך את תוקף הרשיון עד ל-2 בינואר 2011. בהודעתו הבהיר הממונה כי אם לא יגיעו השותפות ברשיון לתגלית, כהגדרתה בחוק הנפט בפרק הזמן האמור, לא תינתן הארכה כלשהי.

נציין כי רק לפני יומיים הסתיים המועד הרשמי של רשיון "שרית" בו מצוי גם קידוח "אשדוד 3" המצוי בשלבים מתקדמים. לפידות חלץ ושותפויות אחרות המחזיקות ברשיון הודיעו אתמול כי הן פועלות מול הממונה במשרד התשתיות להארכת תוקף הרשיון בשל התקדמות הקידוח והתוצאות הקרובות הצפויות בו.

לפידות חלץ מחזיקה ב-42.5% מהזכויות ברשיון "שרית", רציו מחזיקה ב-25%, מודיעין מחזיקה ב-22.5% ולהזדמנות ישראלית החזקה ברשיון זה בשיעור של 10%.

שחקן חיזוק חדש ללפידות חלץ

בנוסף הודיעה היום שותפות לפידות חלץ על הצטרפותו של שחקן חיזוק החדש: הגיאולוג ד"ר יחזקאל דרוקמן, מי שהיה הממונה על ענייני הנפט והגז במשרד התשתיות הלאומיות בשנים 1995-2004.

השותפות הודיעה כי התקשרה היום (ה') עם דרוקמן בהסכם למתן שירותים, לפיו יעניק לה שירותי ייעוץ גיאולוגי, ליווי סקרים סיסמיים, ייעוץ באיתור מטרות הראויות לחיפושי נפט וכיו"ב.

ד"ר דרוקמן הינו בעל תואר מוסמך וד"ר של האוניברסיטה העברית בתחום הגיאולוגיה וכיהן כחוקר בתחום חיפושי הנפט במכון הגיאולוגי ובאוניברסיטה בארה"ב. בנוסף, על כהונתו כממונה על ענייני הנפט שהוזכרה.

בתמורה לשירותיו, תשלם השותפות לדרוקמן תשלום חודשי ובנוסף, הוא יהיה זכאי למענקים ותמלוגים בגין הכנת פרוספקטים ובקשות לקבלת רישיונות, קבלת ורכישת רישיונות והפקת נפט וגז מבארות בשטח רישיונות שיוחזקו על ידי השותפות.