שר התשתיות: "שישנסקי עלול לשלוח משקיעים למדינות ערב"

בריאיון לערוץ 2 אמר שר התשתיות: "זו טיוטה בלבד, אין ספק שיהיו שינויים לקראת הדו"ח הסופי" ■ "יש צורך בכניסתם של גורמים עולמיים מובילים לישראל" ■ "מעורבות רה"מ - חיונית"

שר התשתיות, עוזי לנדאו, אמר היום (ה') כי דו"ח ועדת שישינסקי מהווה טיוטה בלבד ואין לו ספק כי יהיו שינויים לקראת הדו"ח הסופי. בריאיון לערוץ 2 הביע השר את החשש כי החלטות הועדה ירחיקו את המשקיעים מבחוץ וישלחו אותם למדינות ערב.

עוד אמר לנדאו כי דו"ח שישינסקי הוא מקצועי ובוצע ע"י טובי הכלכלנים ויש לא מעט היגיון בדו"ח אך הדגיש כי יש סוגיות מדיניות, גיאו-פוליטיות, שחייבות לבוא לידי ביטוי. עוד הדגיש לנדאו בדבריו את חיוניות המעורבות של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ששוהה בארה"ב עד מחר בצהריים. "פיתוח מאגרי הגז הקיימים מחייבים את מעורבות ראה"מ", אמר השר.

בהתייחסו לוועדת שישנסקי הוסיף לנדאו כי מודל הוועדה הוא מודל יפה אך יש צורך לתרגם אותו למה שמתאים לנו. שר התשתיות הביע את החשש כי החלטות הועדה ירחיקו את משקיעים גדולים מבחוץ. לנדאו הדגיש כי יש צורך בכניסתם של גורמים עולמיים מובילים לשוק בישראל "נובל אנרג'י היא חברה גדולה אבל לא הכי גדולה, אנחנו רוצים לראות גופים נוספים", אמר לנדאו.

"אני מחוייב לביטחון האנרגטי ולעצמאות האנרגטית של ישראל ואנו מעוניינים באספקה מ"תמר" ב-2012", אמר שר התשתיות.