צפו בתמונות: דירות בגבעתיים בכ-3 מ' ש' נחטפות בשלב השיווק

עושים שכונה: מה שמוכר היום ובעצם בעשורים האחרונים, כ"שטח 9", הוא האזור הנחשק ביותר בגבעתיים ■ התוצאה - כמובן האמרה בלתי פוסקת של המחירים

"שטח 9" המקורי, מלפני קום המדינה, היה נרחב הרבה יותר, והגיע עד הפארק הלאומי ברמת גן. מה שמוכר היום ובעצם בעשורים האחרונים, כ"שטח 9", הוא האזור הנחשק ביותר בגבעתיים. הגבולות הנוכחיים שלו הם דרך רבין והרחובות שמעון בן צבי, בן גוריון וריינס.

אם בשנות ה-40 היו בשטח 9 פרדסי הדרים, מטעי בננות וכרמים, ובשנות ה-50 היה במקום בסיס של חיל החימוש ובו בונקרים רבים של תחמושת, הרי שהיום מדובר בעתודת הקרקע האחרונה של גבעתיים לצורכי מגורים. אחרי שטח 9, העיר כבר נערכת לעודד פרויקטים של פינוי-בינוי, שהם היחידים שיאפשרו מענה לביקוש לדיור בגבעתיים.

הקרקע הופשרה לבנייה ביוני 1972, אבל האכלוס החל רק בתחילת שנות ה-90, ומאז הפך המתחם ליעד המועדף על רוכשי דירות בגבעתיים. הביטוי המובהק של הפופולריות של שטח 9 היא העובדה שהיום יזמים שבונים במתחם מוצאים את עצמם בלי אף דירה עוד בשלב השיווק. הכול נחטף.

מלבד הקרבה של הפרויקט לקאנטרי ולקניון גבעתיים, שנפתח לפני כחמש שנים, הוא ממוקם באופן שמעניק לדיירים נגישות טובה לתל אביב ולכל אזור המרכז. התוצאה של הביקוש הגובר ושל המיקום האידאלי, היא כמובן האמרה בלתי פוסקת של המחירים. דירות בנות 5 חדרים בשטח 9 נמכרות ב-2.5 מיליון שקל ומעלה, 4 חדרים בכ-2.2 מיליון שקל ומעלה ודירות 3 חדרים ב-1.7 מיליון ומעלה.

מקור הנתונים: מאגר המידע של רשות המסים

שטח 9 גבעתיים
 שטח 9 גבעתיים