סקטור הנפט חי ובועט: יולי חיפושי נפט רוכשת זכויות מגלוב

שותפות חיפושי הנפט, באמצעות פרימיום פיאייאץ, רוכשת 10% מזכויות גלוב אקספלוריישן ברישיונות "אופק", "בר אור" ו"יהל"

ברקע איסור הממונה על ענייני הנפט להעביר ולעשות עסקאות בזכויות ברישיונות קידוח, הודיעה הבוקר (ג') שותפות יולי חיפושי נפט, אשר פרימיום פיאייאץ מחזיקה בה ב-51% מהזכויות, כי התקשרה בהסכם מותלה עם שותפות חיפושי הנפט גלוב אקספלוריישן לרכישת 10% מהזכויות ברישיונות "אופק", "בר אור" ו"יהל".

פרימיום תשלם לגלוב, בכפוף לאישור הממונה על ענייני הנפט, 160 אלף שקל אשר הוצאו על ידי גלוב בקשר עם הרישיונות עד ליום חתימת ההסכם. פרימיום מעריכה כי עלות ביצוע על העבודות הסייסמיות והקידוח ב"אופק", "בר אור" ו"יהל" עומדת על כ- 8.15 מיליון שקל, 12.16 מיליון שקל ו-11.67 מיליון שקל, בהתאמה.

פרימיום מדווחת עוד כי למיטב ידיעתה, התקשרה גלוב גם עם לפידות להעברת 5% נוספים ברישיונות הנ"ל, באופן שעם השלמת ההסכמים, הזכויות ברישיונות יוחזקו על ידי גלוב (85%), יולי חיפושי נפט (10%) ולפידות (5%).

נזכיר כי תוקפם של רישיונות "אופק" ו"בר אור" הוא עד ליום ה-14 באוקטובר 2012 ותוקפו של רישיון "יהל" הוא עד ליום ה-14 בפברואר 2013.

ההסכם מול גלוב כולל התחייבות של הצדדים לפעול במשותף על מנת להתקשר בהסכם תפעול משותף בשטחי הרישיונות, אשר במסגרתו ייקבע כי גלוב הינה הסמכות המקצועית והתפעולית לקבלת כל ההחלטות המקצועיות.