סלקום מגלגלת את רפורמת הקישוריות על הצרכן - ומייקרת תעריפים

גם בפרטנר ובפלאפון התקבלו החלטות דומות ■ סלקום דיווחה בספטמבר כי הוזלת דמי הקישוריות תגרע עד 320 מיליון שקל מהרווח הנקי השנתי ועד 420 מיליון שקל מה-EBITDA

רפורמת הקישוריות, שעתידה להיכנס לתוקף בינואר 2011, נותנת את אותותיה: חברת סלקום היא הראשונה להכריז רשמית על כוונתה לייקר את תעריפי הסלולר שלה תחת האמתלה של הפחתת תעריפי הקישוריות הצפויה.

סלקום תעלה את דמי השימוש בחלק מהתוכניות ותייקר תעריפים ללקוחות שאינם נמצאים בתקופת התחייבות. שיעור ההתייקרות יעמוד על 4% בממוצע לדברי החברה, אך ככל הנראה שיעור ההתייקרות יהיה גבוה יותר בחלק מהמסלולים.

דמי הקישוריות אמורים לרדת ב-73% ל-6.8 אגורות לדקת שיחה, כאשר הם אמורים לרדת עד ל-5.5 אגורות בשנת 2014.

סלקום דיווחה בתחילת ספטמבר כי הוזלת דמי הקישוריות תגרע עד 320 מיליון שקל מהרווח השנתי הנקי שלה ותביא לפגיעה של עד 420 מיליון שקל ב-EBITDA השנתי.

החברה מאשרת היום (ד') כי "עדכון התעריפים נעשה לחלק מהלקוחות בלבד ונובע מהתייקרות עלויות ושחיקת תעריפים. שיעור ההתייקרות נמוך משמעותית משיעור שחיקת התעריפים לשנת 2010".

בסלקום הדגישו כי "בעלייה זו, לקוחות מעוטי יכולת שזכאים לגמלת הבטחת הכנסה ברישומי הביטוח הלאומי, אשר גובה החשבון הממוצע שלהם ב-3 החודשים האחרונים אינו עולה על 100 שקל, יכולים לבטל את עדכון התעריף לשנת 2011 עם פנייה למוקד שירות".

גם פרטנר ופלאפון קיבלו החלטות דומות לבצע ייקור בתעריפים.