קמהדע תחסן את האמריקנים מכלבת? מו"מ לקראת הסכם

דוד צור: "ההסכם האסטרטגי יאפשר לקמהדע למכור את מוצר החיסון הפאסיבי נגד כלבת גם בארה"ב וליהנות משיעורי רווחיות הגבוהים בהרבה מאלו כיום"

חברת הביומד קמהדע מדווחת על מו"מ מתקדם עם חברה בינלאומית בתחום הפרמצבטיקה, לקראת חתימה על הסכם אסטרטגי להשלמת הפיתוח הקליני והפצת החיסון הפאסיבי (אימונוגלובולין - נוגדן) נגד כלבת, ה-KamRAB, בארה"ב.

קמהדע קיבלה לאחרונה את אישור מינהל המזון והתרופות האמריקאי ה-FDA לבצע ניסוי שלב שלישי (Phase III) מקוצר ומזורז במוצר החיסון הפאסיבי נגד כלבת שפיתחה. הניסוי המזורז, מקטין משמעותית את הוצאות הפיתוח וכן את הזמן המתוכנן להבאת המוצר לכדי רישום ושיווק בשוק האמריקאי.

הניסוי מתוכנן לבדוק את יעילותו של החיסון בהעלאת רמת הנוגדנים בדם וכן לוודא כי אינו יוצר הפרעה בהפקת נוגדנים עצמיים. החיסון נגד כלבת של קמהדע משווק בהצלחה בישראל ובמספר מדינות ברחבי העולם מאז 2003. קמהדע ממשיכה לפעול לרישום החיסון גם במדינות נוספות.

דוד צור, מנכ"ל קמהדע, מציין כי "ההסכם האסטרטגי המתגבש יאפשר לקמהדע למכור את מוצר החיסון הפאסיבי נגד כלבת גם בארה"ב וליהנות משיעורי רווחיות הגבוהים בהרבה מאלו המאפיינים את מכירת המוצר כיום. בכך תרחיב קמהדע את היצע המוצרים שלה הנמכרים בשוק האמריקאי, לאחר שתרופת הדגל של החברה, ה"גלאסיה" לחולי אלפא 1, כבר נמכרת בו מזה כמה שבועות במיליוני דולרים. העובדה שה-FDA התיר לקמהדע לבצע ניסוי מזורז ומקוצר למוצר החיסון נגד כלבת היוותה זרז להחלטתנו להיכנס לשוק האמריקאי ולהבטיח את הצלחת התהליך באמצעות קידום חתימת הסכם אסטרטגי".

ה-KamRAB ניתן בהזרקה ונחשב בעל רמות בטיחות וניקיון גבוהות ביותר. החיסון מופק מפלסמה אנושית מועשרת בנוגדנים וניתן לאחר חשיפה או נשיכה של חיה החשודה בכלבת ומשמש למניעת המחלה, בה מערכת העצבים המרכזית של אדם הננשך על ידי חיה נגועה, נתקפת ע"י וירוס הכלבת.

בעולם ההערכה היא שכ-10 מיליון איש ננשכים מדי שנה על ידי כלבים או חיות בר אחרות, ונזקקים לטיפול רפואי מונע, למניעת התפתחות מחלת הכלבת. אי מתן החיסון, בזמן קצר לאחר החשיפה לוירוס הכלבת, מוביל באופן ודאי למוות ועשרות אלפי אנשים, שאינם מקבלים את החיסון בזמן, מתים מדי שנה מהמחלה.