נמרודי גייס כ-100 מיליון שקל בהנפקת הכשרה אנרגיה

(עדכון) - בין המזמינים: מוסדיים מקומיים וזרים ■ עופר נמרודי ל"גלובס": "ההנפקה הינה צעד ראשון בבניין, שיביא לכך שנהפוך לאחת מהחברות המובילות בתחום"

עופר נמרודי, הבעלים של קבוצת הכשרת הישוב, הנפיק היום (ה') את הכשרה אנרגיה, אשר מחזיקה בשני רישיונות ימיים לחיפושי גז ונפט, "שרה" ו"מירה". נמרודי הנפיק לפי שווי חברה של 830 מיליון שקל. זכויות החיפושים שמחזיקה החברה ניקנו בחודש מארס השנה תמורת כמה עשרות מיליוני שקלים והמחיר הנוכחי אמור לשקף מהלך השבחה שעבר על זכויות החיפושים.

בהנפקה הזרים הציבור לנמרודי ביקושים של כ-100.1 מיליון שקל, כך שהחתמים יספגו עוד 7 מיליון שקל להם התחייבו בתיקון לתשקיף. עמלות החיתום מסתכמות בסכום דומה. המחיר המינימלי שנקבע הוא זה בו גם בוצעה ההנפקה: 7.81 שקל למניה, וזאת לאחר שבימים האחרונים הופחת המחיר המינימלי בכ-17% מרמה של 9.41 שקל למניה, מחיר זה שיקף גיוס של 130 מיליון שקל ושווי חברה של כמיליארד דולר, לעומת השווי שלפיו הונפקה החברה בפועל, כאמור, 830 מיליון שקל.

ל"גלובס" נודע כי המאמצים הרבים שהושקעו בהנפקה, אשר היתה בחיתום מלא, הובילו להשתתפות נרחבת של הציבור, כאשר בין המאות הרבות של ההזמנות שהגיעו לשולחן החתמים נמצאו גם הזמנות מגופים מוסדיים, מקומיים וזרים. כן נודע ל"גלובס", כי אחד המשקיעים הגדולים בהנפקה היה בית ההשקעות DBM, המנוהל על ידי שלמה מאיר.

את ההנפקה ריכז פועלים אי.בי.אי חיתום והנפקות ואליו הצטרפו כלל פיננסים חיתום, דיסקונט חיתום והנפקות, ברק קפיטל חיתום, רוסאריו שירותי חיתום, אנליסט חיתום והנפקות, אקסלנס נשואה חיתום, מיטב הנפקות ופיננסים ואיפקס חיתום וניהול הנפקות.

עופר נמרודי אמר היום ל"גלובס", כי "הציבור נתן בנו אמון וגושפנקא להחלטה שהתקבלה בהכשרת היישוב לישראל לפני 8 חודשים, להיכנס לתחום האנרגיה בכלל וחיפושי גז ונפט בפרט. אני משוכנע שההנפקה הינה צעד ראשון בבניין, שיביא לכך שנהפוך לאחת מהחברות המובילות בתחום. אנו שואפים ליצור ערך רב למשקיעים, שנתנו בנו, בנכסי החברה ובהנהלתה אמון".

אוהד מראני: "אנחנו מרוצים, רצינו להיות חברה ציבורית ואנחנו שמחים שאנחנו עכשיו כזו, נתקדם בתוכנית העבודה והיעד הוא להגיע לקידוחים ותגליות מסחריות במחצת השניה של 2011".