לקוח yes חתם על חוזה לשנה - אך חויב להישאר שנתיים

נציג yes איפשר ללקוח להתחייב לשנה בלבד - אך בחלוף שנה, כשהלקוח רצה להתנתק, החברה התנערה וטענה כי הוא מחויב לשנה נוספת ■ yes הודתה בטעות רק בעקבות פניית "גלובס"

ש', בוגר 3 שנים ב-yes, סיים חוזה מבלי להגיע להבנות לגבי חידושו. יום לפני איסוף הממירים הציע לו טכנאי החברה "הצעה אחרונה". ש' השתכנע ושדרג את הממיר לטכנולוגיית HD.

"בכל השיחות נאמר כי החוזה הוא לשנה", הוא מדגיש, "אולם כשהנציג הגיע להחתים אותי על חוזה חדש, הבחנתי כי מדובר בחוזה לשנתיים. אמרתי לו שזה בניגוד לסיכום בינינו, הוא התרצה ותיקן את החוזה".

את החוזה המתוקן בכתב-יד ברור הציג ש' בפני "גלובס": "יש אפשרות לצאת אחרי שנה", מצוין בבירור על הטופס.

שנה חלפה, וש' מגלה כי מבחינת yes הוא מחויב לשנה נוספת. "מאז החלה סאגה הזויה", הוא מתאר, "זה מתחיל בזה שהם 'מאוד רוצים לעזור', נעלמים לכמה ימים וחוזרים אליי עם תשובה אחידה (ממישהו שמגדיר את עצמו 'מנהל בכיר'): 'אצלנו רשום אחרת, והמסלול הזה הוא לשנתיים. לא ייתכן שהצטרפת לשנה'. אחד הנציגים ניסה לרמוז שאני ביצעתי את השינויים על החוזה, למרות שבידי נמצא רק העתק, והעותק המקורי הוא בידם".

4 פעמים חזר על עצמו התרחיש המפוקפק, עד שהודיע ש' על התנתקות. בחברה, בתגובה, דרשו קנס יציאה. הוא ביטל את הרשאת החיוב בכרטיס האשראי - ואז, דווקא, חזרו אליו במהירות נציגי החברה בדרישה לתשלום מיידי. בינתיים הוא נותק מכלל הערוצים, כולל אלה שאמור היה לקלוט גם ללא עזרת הלוויין.

רק בעקבות פניית "גלובס" מיהרה yes להודות בטעות: "אנו מתנצלים על השתלשלות האירועים ובוחנים את כלל ההתנהלות מול הלקוח על מנת להסיק את המסקנות הנדרשות מהמקרה. כמו כן שוחחנו עמו, הבהרנו בפניו כי לא תיגבה ממנו עלות החזר ההטבה, וכי המבצע במסגרתו התחייב הסתיים ב 23.10".