מירס: "חוסר ניקיון כפיים" של חברות הסלולר בקישוריות

"חברות הסלולר הגדולות השתהו בהגשת העתירה לבג"ץ בצורה מתמיהה" ■ "המשך המצב פירושו נזק של מאות מיליונים לציבור הרחב" ■ "המאבק הוא בעיקר מול אזרחי המדינה"

חברת מירס הודיעה היום (א') לבג"ץ כי היא תומכת בהפחתת תעריפי הקישוריות ל-6.87 אגורות החל מינואר 2011. בכך משיבה החברה לבקשת 3 חברות הסלולר פלאפון, פרטנר וסלקום, שעתרו נגד ההפחתה.

מירס מציינת כי חברות הסלולר הגדולות השתהו בצורה מתמיהה העולה עד כדי "חוסר ניקיון כפיים", שכן כל החברות המתינו למעלה מחודשיים - ובצורה מפליאה הגישו כמעט באותו יום את עתירותיהן.

לפני כשבועיים הגישו 3 חברות הסלולר, סלקום, פרטנר ופלאפון, עתירה לבג"ץ נגד ההחלטה להפחית את תעריפי קישורי הגומלין בסלולר (קישוריות). החברות טוענות כי נפלו פגמים חמורים בעבודה שהביאה לקביעת המחירים שנקבעו על-ידי משרד התקשורת, והדבר נעשה תוך כדי חוסר סמכות, בדרך שבה בחר לקבוע את התעריף.

עתירתן הוגשה בעקבות קביעת משרד התקשורת כי תעריף קשרי הגומלין יירד ל-6.8 אגורות החל מינואר 2011 ויפחת מ-25.1 אגורות כיום.

בתגובתה לעתירה טוענת מירס כי במשך שנים גובה דמי הקישוריות לצרכן היה גבוה מעלות השיחה, וכי המשך המצב פירושו נזק של מאות מיליונים לציבור הרחב. המאבק, מציינת מירס, אינו רק בין חברות הסלולר למשרד התקשורת - כי אם ובעיקר אל מול אזרחי מדינת ישראל.

עוד היא מציינת בתגובתה כי חברות הסלולר למעשה מודות כי מחיר דמי הקישוריות צריך לעמוד על 14 אגורות, ולכן תמוה בעיניה מדוע החברות פונות לבית המשפט בבקשה שהתעריף ימשיך לעמוד על 25 אגורות.

לפי גישת החברות הסלולריות, הנזק לציבור גם לפי שיטתן הוא 11 אגורות לדקה (הפער שבין 25 אגורות לדקה לבין 14 אגורות), בעוד שאם תאומץ גישת משרד התקשורת - "ההפסד" של חברות הסלולר לעומת המחיר שהן טוענות הוא 7 אגורות בלבד (הפער בין 14 אגורות לדקה לבין 6.87).

בנוסף טוענת מירס כי עצם הגשת העתירה לבית המשפט היא בבחינת ניסיון לעצור את הכנסת מפעילים חדשים וירטואליים ובעלי תשתית עצמאית לענף הסלולר, וכי הנזק שייגרם לציבור כתוצאה מהוצאת צו ביניים גדול יותר מהנזק שייגרם למפעילות הגדולות.