אקזיט בהיי-טק: מלאנוקס רוכשת את וולטייר ב-218 מ' ד'

אחרי שנתיים של מגעים מלאנוקס רוכשת את וולטייר בפרמיה של 36% על מחיר השוק ■ התחרות הגוברת מול אינטל, ברודקום וסיסקו הולידה את המיזוג הבלתי נמנע

תקופה ארוכה מחפשת חברת מלאנוקס את הדרך לבצע רכישה משמעותית, כדי להתקדם לעבר מטרתה - להפוך לאחת מהחברות הישראליות הגדולות. לאחר יותר משנתיים של מגעים, זה גם הצליח לה.

מלאנוקס סיכמה על רכישת חברת וולטייר תמורת 218 מיליון דולר (176 מיליון דולר בניכוי המזומן שבקופתה) - 8.75 דולרים למניה. מחיר זה מגלם פרמיה של 36% על מחיר השוק של וולטייר בנאסד"ק. התוכנית היא להשלים את העסקה ברבעון הבא. בסיבוב הנוכחי, המו"מ ארך כ-3 חודשים ונסב בעיקר על שאלת המחיר.

לאורך השנים, כמעט שלא התרחשו בתחום ההיי-טק רכישות של מאות מיליוני דולרים בהן משני הצדדים ניצבו חברות ישראליות.

אחת העסקאות הבולטות שהתרחשו הייתה ב-2007, כאשר נייס רכשה את אקטימייז ב-280 מיליון דולר, רכישה שנחשבת עד היום כמוצלחת למדי.

נקודה מעניינת היא שרכישת וולטייר תתבצע במזומן, ללא רכיב מנייתי. בקופת מלאנוקס יש מספיק כסף למימון הרכישה, 240 מיליון דולר בסוף הרבעון השלישי. ההערכות הן כי מלאנוקס הייתה זו שיזמה את המו"מ בסיבוב הנוכחי, וכבר ההצעה הראשונית הייתה במזומן.

כעת, החברה הממוזגת תעסיק 700 עובדים והיקף ההכנסות המשותף שלה הוא כ-217 מיליון דולר ב-12 החודשים שהסתיימו בספטמבר. להערכת מלאנוקס, העסקה תתרום 2-5 סנטים לרווח הנקי שלה למניה (Non-GAAP) ב-2011 (תוספת רווח של 0.7-1.8 מיליון דולר).

החיבור בין שתי החברות מובן מאליו ואף מתבקש שכן בשנה האחרונה שתי החברות מתחרות, אך גם משלימות האחת את השנייה. וולטייר מספקת ציוד תקשורת מבוסס פרוטוקול האינפיבינד לתקשורת מהירה בין משאבי מחשוב ארגוניים. מלאנוקס, מצידה, יצאה לדרך לפני עשור עם התמקצעות בתחום השבבים והכרטיסים סביב פרוטוקול זה, אך בשנה האחרונה הבינה כי היא נדרשת לספק יותר מכך, והחלה גם לייצר ולמכור ציוד תקשורת (מתגים) למרכזי מחשוב ארגוניים.

שתי החברות נכנסו בשנתיים האחרונות גם לתחום האת'רנט - הפרוטוקול הסטנדרטי שמשמש לרשתות ארגוניות - ושם מצאו את עצמן בתחרות מורכבת יותר מול חברות חזקות כגון אינטל או ברודקום, מהצד של מלנאוקס, ובעיקר סיסקו (שמספקת גם אינפיניבנד) מהצד של וולטייר.

ההבדלים בין הפתרונות של וולטייר ומלאנוקס נוגעים דווקא לתחום אחר לגמרי - לתוכנה. התוכנה של וולטייר חכמה מספיק כדי להצליח לייעל את התקשורת המהירה במרכזי התקשורת הארגוניים, וממוקמת מבחינת הארכיטקטורה במקום מורכב יותר מאשר מתגי תקשורת פחות חכמים, כגון אלו שמלאנוקס מספקת. באמצעות הרכישה, מלאנוקס מרחיבה את השוק שלה.

זהו אינו סבב השיחות הראשון בין שתי החברות, ובתחילת 2009 מלאנוקס ביקשה לרכוש את וולטייר תמורת כ-6 דולרים למניה - 130 מיליון דולר - אך העסקה לא יצאה אל הפועל.

עם השלמת הרכישה, הכוונה היא למנות את רוני קנת, יו"ר ומנכ"ל וולטייר, לתפקיד דירקטור במלאנוקס. את מלאנוקס מנהל איל וולדמן ועל בעלי המניות בה נמנית אורקל, שמחזיקה ב-10%.

"המיזוג של מלאנוקס ו-וולטייר ייצור ספקית מובילה של פתרונות קישוריות מקצה לקצה על-ידי מינוף נקודות החוזק של החברות", אמר וולדמן.

קנת ציין כי "זו עסקה טובה עבור לקוחותינו, עובדינו ובעלי המניות. אנו מצפים שהחברה הממוזגת תציע ללקוחותיה את העוצמה הפיננסית של מלאנוקס, פתרונות מובילים בתעשייה וצוותי פיתוח ברמה הגבוהה ביותר. בכך היא תבטיח חדשנות וניצול טוב יותר של ההזדמנויות עסקיות".

JP מורגן שימש כיועץ פיננסי למלאנוקס ומריל לינץ' כיועץ לוולטייר.